چطور ایمیل انگلیسی بنویسیم:۱۸ نکته برای نوشتن ایمیل انگلیسی به همراه مثال

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
کدینگ تافل

نوشتن ایمیل انگلیسی , در پست جدیدمون میخوایم یه مقدرا راجع به نوشتن ایمیل انگلیسی چه نوشتن ایمیل رسمی باشه چه نوشتن ایمیل دوستانه یا نوشتن ایمیل به استاد صحبت کنیم و صحبت راجع به نوشتن ایمیل انگلیسی تجاری بعدا بیشتر صحبت میکنیم . امیدواریم این مقاله هم بتونه رضایت شما رو جلب کنه . حتما از ایمیل های نمونه که در پایان قرار دادیم هم استفاده کنید و نظراتتون رو برای ما بنویسید . مرسی که هستید .

آموزش نوشتن ایمیل انگلیسی  ۱۸ نکته برای نوشتن ایمیل

اگر چیزی درمورد نوشتن ایمیل انگلیسی نمیدانید قطعا تنها نیستید.

ایمیل ها چندین دهه ست که بسیار حایز اهمیت بوده و مورد توجه قرار گرفه اند و مردم تقریبا هرروز از آنها استفاده میکنند که باعث شده داشتن ادرس ایمیل ضرورت یابد و به همین دلیل توانایی نوشتن یک ایمیل انگلیسی قوی یک مهارت محسوب میشود.

ایمیل ها همچنین در پیدا کردن شغل و دوست یابی یا ورود به دانشگاه معمولا کمک شایانی به شما میکنند. با نمونه ایمیل های متفاوتی که در این مطلب در اختیارتان قرار داده ایم در پایان شما به راحتی قادر به قالب بندی ایمیل انگلیسی خواهید بود. پس توصیه میکنیم این مطلب را دنبال کنید تا با نکات مفید ایمیل نویسی و بایدها و نباید های آن اشنا شوید.

نکات کلی نوشتن ایمیل انگلیسی

۱٫مطمین شوید که نوشتن ایمیل ضروری است

با توجه به موقعیت فعلی خود اطمینان حاصل کنید که ایمیل زدن به فرد مقابل سریعترین و اسان ترین راه برای برقراری ارتباط با اوست. برای مثال ایمیل زدن به همکار یا دوستی که اغلب اورا میبینید ایده خوبی نیست و در عوض میتوانید رو در رو، پیامکی یا تلفنی با او صحبت کنید.وقتی مطمین شدید که ایمیل بهترین گزینه است قبل از فرستادن ان نگاهی به نکات زیر بیندازید.

۲٫یک ایمیل شخصی و یک ایمیل جداگانه برای کسب و کار داشته باشید

معمولا افراد زیادی از این روش پیروی نمیکنند اما اگر برایتان مقدور است دو ایمیل جداگانه داشته باشید.از ایمیل شخصی برای دریافت پیغام های شخصی از دوستان و نزدیکان استفاده کنید و از دیگری برای کارهای مربوط شغلتان تا در هنگام نوشتن ایمیل های اداری حرفه ای و تخصصی تر به نظر برسید. همچنین داشتن دو حساب جداگانه تعادل را بین زندگی شخصی و بیزینسی شما برقرار میکند.

۳٫واضح،مؤدبانه و مختصر بنویسید

افراد زیادی هستند که درروز صدها ایمیل دریافت میکنند.بنابراین اگر ایمیل شما نامفهوم یا بی ادبانه و یا حتی بیش از حد بلند باشد این احتمال وجود دارد که فرد مقابل فراموش کند پاسخی بدهد یا در بعضی مواقع ممکن است انرا حذف کند.پس سعی کنید بطور مؤدبانه سریع بروید سر اصل مطلب. تصور کنید درحال نوشتن یک مقاله هستید.مقاله ای در ابعاد کوچکتر. با این تفاوت که در مقاله شما بحثی را مطرح کرده و موضوع را شرح میدهید و سپس جمع بندی کرده و به ان خاتمه میدهید.

۴٫هنگام عصبانیت ایمیل ننویسید

ممکن است گاهاً هنگامی که از دست کسی عصبانی هستید برای نوشتن یک ایمیل کوبنده و خالی کردن خودتان وسوسه شوید.اما یادتان باشد که ارزشش را ندارد.

اگر خونتان به جوش امده تا موقعی که کاملا ارام نگرفته اید ایمیل ننویسید.یک روز صبر به خرج دادن بهتر از این است بخاطر حرف احمقانه ای که هنگام عصبانیت زدید شغلتان را از دست بدهید یا دوستی تان را بهم بزنید.

۵٫از جملات کوتاه استفاده کنید

جملات بلند و غیرقابل فهم میتواند برای خواننده ایمیل گیج کننده باشد بخصوص اگر خواننده اهل کشوری انگلیسی زبان نباشد.برای مثال در زبان اسپانیایی استفاده از جملات بلند و پر از ویرگول بسیار رایج بوده که گیج کننده است بویژه اگر خواننده بخواهد انها را به انگلیسی ترجمه کند.پس سعی کنید در ایمیل تان جمله های کوتاه بکار ببرید تا منظورتان را به وضوح به خواننده برسانید.برخی نویسنده ها مانند ارنست همینگ وی در این کار استادند. حتی میتوانید بصورت انلاین از اپلیکیشن همینگ وی استفاده کنید تا نوشتن به سبک او را یاد بگیرید.

۶٫از گزینه “به اشتراک گذاری ایمیل با دیگران” یا نوشتن یک ایمیل و فرستادن ان به همه مخاطبینتان استفاده نکنید

گزینه به اشتراک گذاری در حین خوب و کارآمد بودن میتواند در بعضی مواقع به ضرر شما نیز باشد. میتوان به سادگی از آن برای گذاشتن اطلاعات مهم یک ایمیل در اختیار دیگران استفاده کرد اما در هر حال اگر انرا عاقلانه انتخاب نکرده باشید برای گیرنده ازاردهنده بوده که این نکته برای گزینه پاسخ دهی همگانی نیز صدق میکند. اگر قصد دارید ایمیلی را که از کسی دریافت کرده اید به اشتراک بگذارید ابتدا به دقت انرا بررسی کنید. در بعضی مواقع ممکن است اطلاعات داخل ایمیل شخصی یا محرمانه باشد که در این صورت باید این قسمت ها را حذف کنید.همچنین برخی برنامه های ایمیل ممکن است با نمایش دادن کلمه “FWD”در ابتدای ایمیل نشان دهند که ایمیل شخص دیگری از طرف شما برای خواننده ارسال شده است. یا حتی ممکن است ایمیل شما ارسال نشود.و نکته دوم اینکه هنگامی که گزینه پاسخ دادن همگانی را انتخاب میکنید دقت کنید که چه افرادی ایمیل را دریافت میکنند. ممکن است بعضی از مخاطبینتان نیازی به دریافت ان ایمیل نداشته باشند یا موضوع ایمیل ربطی به انها نداشته باشد.

۷٫ از نوشتار صحیح کلمات اطمینان حاصل کنید

بعضی از برنامه های ایمیل با دارا بودن گزینه بررسی درستی یا نادرستی نوشتار کلمات این امکان را به شما میدهند که ایمیلی شسته رفته و بدون غلط املایی به گیرنده تحویل بدهید.همچنین میتوانید بخش “گرامرلی” را به مروگر خود اضافه کنید تا بصورت رایگان از ان برای شناسایی غلط های املایی و حذف انها استفاده کنید.

۸٫مراقب امضایتان باشید

بسیاری از افراد امضاهای جالب و یا خنده داری در انتهای ایمیل میزنند که اغلب شامل اطلاعات تماس مانند ادرس ایمیل یا شماره تلفن میشود. معرفی سایر راه های ارتباطی برای در تماس بودن با گیرنده میتواند مفید باشد اما اگر ایمیل شما به شخص دیگری ارسال شود(مراجعه به نکته شماره #۵)این اطلاعات ممکن است به دست افرادی برسد که شما نمیشناسید یا تمایل ندارید انهارا در اختیار داشته باشند.علاوه بر این اگر شما چندین ایمیل را پشت سرهم به شخصی ارسال کنید ممکن است هربار این ایمیل ها امضای شما را در بر بگیرند که یاعث میشود زنجیره ایمیلی طولانی تر و طولانی تر شود.به این ترتیب، گاهی اوقات از امضا زدن پای ایمیلتان صرف نظر کنید یا اگر میخواهید امضا بزنید سعی کنید انرا ساده نگاه دارید بطوریکه اطلاعات شخصی تان را شامل نشود.

۹٫در صورت امکان از فردی انگلیسی زبان بخواهید ایمیل تان را بررسی کنید

اگر کسی را میشناسید که انگلیسی زبان باشد یا دوستی دارید که به خوبی از زبان انگلیسی سر در می اورد قبل از فرستادن ایمیل از انها بخواهید انرا بازخوانی کنند خصوصا اگرایمیل مهمی باشد. اگر خودتان در کلاس های اموزش زبان انگلیسی شرکت میکنید از معلمتان بخواهید انرا برایتان بازبینی کند.

این مطلب رو هم از دست ندهید :  آموزش نوشتن نامه انگلیسی

۱۰٫یک دور شخصا ایمیل را قبل از ارسال بخوانید

ممکن است فرد انگلیسی زبان همیشه در دسترس نباشد که بتوانید از او کمک بگیرید. در این موارد خواندن ایمیل میتواند مفید باشد زیرا به تقویت انگلیسی شما نیز کمک میکند.سعی کنید متن ایمیلتان را بلند بخوانید تا در تلفظ کلمات نیز مهارت پیدا کنید و دوم اینکه میتواند به شما در دیدن و شنیدن اشتباهات دستوری کمک کند.همچنین از این راه شما قادر هستید به اساس جریان یافتن ایمیل خود پی ببرید.اگر جملات شما هنگم خواندن با صدای بلند در اندازه ی متناسب خود نباشند (بیش از حد بلند باشند) یا گیج کننده به نظر بیایند به این معناست که نیاز به بازبینی و ویرایش دارند.

وب سایت آموزش زبان انگلیسی

۱۱٫آدرس ایمیل را برای تمامی گیرندگان چک کنید

برای مثال در کشور آمریکا فامیلی هایی مانند “اسمیت” یا “جانسون” بین اغلب ساکنین ان رایج است .بنابراین مراقب باشید که به اشتباه ایمیلی را برای کسی که نام خانوادگی شبیه به نام خانوادگی گیرنده مورد نظر شما دارد نفرستید وبرای اطمینان به آدرس ایمیل افراد توجه داشته باشید.

نکاتی برای نوشتن ایمیل انگلیسی با ساختاری قوی

بعد از اینکه طبق نکات کلی بخش قبلی پیش رفتید اکنون باید با چگونگی نوشتن یک ایمیل آشنا شوید.اما چطور باید این کار را انجام داد؟

ما برای راحتی کار شما یک ساختار و قالب بندی مشخص از ایمیل انگلیسی را در نکات زیر ذکر کرده ایم.

۱۲٫از سطر “موضوع” استفاده کنید

عجیب است که بسیاری از افراد این کار را نمیکنند.فراموش نکنید که در سطر موضوع دقت به خرج دهید.به عنوان مثال در قسمت موضوع فقط ننویسید “سوال” بلکه جزییات را نیز شرح دهید مثلاً “سوال درباره جلسه ی روز جمعه”. در این صورت گیرنده فورا متوجه خواهد شد که ایمیل درباره چیست ،حتی پیش از باز کردن ان.

۱۳٫با یک احوالپرسی مناسب شروع کنید

شروع کردن ایمیل با نوعی احوالپرسی میتواند انرا مودبانه تر جلوه دهد.اگر فرد را به خوب یمی شناسید و ایمیلتان غیررسمی است میتوانید بگویید: (نام “سارا” مثال است) “Hey Sarah” یعنی “سلام سارا”

*نکته: “Hey” همان “سلام” خودمانی است.

همچنین میتوانید از عباراتی مثل “Hi Sarah” یا “Hello Sarah” نیز استفاده کنید تا بیشتر خودمانی باشید

*نکته: هر دو عبارت مذکور به معنای “سلام سارا” هستند.

اگر نام شخص را نمیدانید از عبارت “To whom it may concern” یعنی “قابل توجه فرد مربوطه” استفاده کنید.

توجه داشته باشید که بعد از احوالپرسی حتما ویرگول بگذارید.و در نامه ها و ایمیل های رسمی بعد احوالپرسی دو نقطه (:) بگذارید.اما در کل ویرگول هم همیشه کارساز است.

یک مطلب عالی دیگه برای شما :  آموزش نوشتن رزومه انگلیسی

۱۴٫به علامت گذاری تان توجه داشته باشید

برای نوشتن ایمیل انگلیسی , جملات را با حروف بزرگ آغاز کنید و در پایان نقطه یا هر علامتی که نیاز است بگذارید (مثل ویرگول ، دو نقطه ، پرانتز ، کروشه و…).این جزییات ممکن است ناچیز به نظر برسند و به چشم نیایند اما در واقع به تاثیرگذاری مثبت روی خواننده کمک میکند.

۱۵٫جایی را برای قسمت “Small Talk” (به معنای سخن مختصر) در نظر بگیرید

اگر فرد گیرنده را می شناسید شاید مایل باشید این قسمت را به ایمیلتان اضافه کنید. در اینجا میتوانید از حال و احوال خانواده فرد یا دوست مشترک تان بپرسید.اما کجا و پگونه میتوانید این قسمت را بنویسید؟

برای مثال اگر از فرد میخواهید لطفی در حقتان بکند ابتدا درخواستتان را بیان کنید و سپس قسمت “small talk” اضافه کنید.

افراد متفاوت با فرهنگ های متفاوت ممکن ترجیح بدهند این بخش را در ابتدای ایمیل شان بنویسند. پس مکان آن را میتوانید بسته به میزان شناختی که از شخصیت گیرنده دارید خودتان تعیین کنید.

۱۶٫با در نظرگرفتن پایان ایمیل، نوشتن ایمیل انگلیسی را آغاز کنید

در حین نوشتن روی هدف ایمیل خود تمرکز کنید مثلا اگر برای مطرح کردن یک سوال ایمیلی می نویسید احتمالا ان سوال هدف اصلی ایمیل شماست.اگر درخواستی از گیرنده دارید باید انرا واضح بیان کنید و بگویید که گیرنده چگونه میتواند کمکتان کند.برای این کار خودتان را جای گیرنده ایمیل بگذارید:آیا اگر شما گیرنده بودید سریعاً متوجه کاری که باید در پاسخ به ان ایمیل انجام دهید می شدید؟

چرا در انگلیسی

۱۷٫بین پاراگراف ها فاصله بیندازید

اگر این کار را نکنید نتیجه ایمیلتان یک متن بلند بالا میشود که قطعا ظاهر خوبی نداشته و برای خواننده طولانی و خسته کننده به نظر میرسد.فقط کافیست بعد از هر پاراگراف دو بار کلید “Enter” را بفشارید تا خواندن ان را برای گیرنده اسان تر کنید.

۱۸٫از پایانی مناسب  برای نوشتن ایمیل انگلیسی استفاده کنید

در پایین چند مثال برایتان اورده ایم اما قبل از بکارگیری انها مطمین شوید که متناسب با هدف ایمیل تان باشند. به عبارتی دیگر اگر به رییس خود ایمیل می نویسید با عبارت “Ryan, Love”(با عشق،از طرف رایان) ان را امضا نکنید.و به همین صورت نیز اگر به مادربزرگتان برای تشکر بابت هدیه تولدتان ایمیل میزنید از امضای ”  Sitzman Ryan ,Sincerely” (با احترام،رایان سیتزمن) استفاده نکنید.

و حالا بیایید همه نکات مذکور را جمع بندی و تمرین کنیم

*نکته:همانطور که در بخش اول گفتیم هنگامیکه ایمیلی مهم مینویسید مثلا برای ورود به یک دانشگاه درخواست میدهید یا با خانواده فردی که فوت شده ابراز همدردی و تسلیت میکند حتما از یک فرد انگلیسی زبان بخواهید ایمیلتان را بخواند و کمکتان کند.

ایمیل های شخصی:معرفی خود برای اولین بار

بسیاری از مردم هنوز ایمیل های رسمی تجاری مینویسند.اما این روزها دلایل زیادی برای نوشتن ایمیل شخصی وجود ندارد.بسیاری از ارتباطات ما از طریق چت کردن آنلاین یا برنامه ها و پیامک ها صورت می گیرند.اما هنوز برخی مواقع  پیش میاید که یک دانش آموز انگلیسی احتیاج به نوشتن ایمیل شخصی پیدا کند.

قوانین کلی برای نوشتن ایمیل شخصی

.ادب:نیازی نیست از کلمات و عبارات رسمی استفاده کنید اما ادب و رفتار دوستانه را فراموش نکنید.اگر درخواستی دارید انرا مودبانه بیان کنید. به جای نوشتن “Write me back” (جواب ایمیلم رو بده ) میتوانید بنویسید

” you  from back hear to love d’I,If you have a chance”

(اگه فرصت کردی از خودت خبری بده)  یا “Please write me back when you have a chance”(اگه فرصت کردی جواب ایمیلم رو بده)

.احوالپرسی: استفاده از عبارت “Sarah ,Dear” (سارای عزیز) رایج ترین ترین نوع احوالپرسی است.(*یاداوری:نام سارا مثال است)

.پایان:برای خداحافظی از این جملات “Thanks” (ممنونم) یا “See you soon” (زودی میبینمت) یا جملات مودبانه تر مثل

“I am really looking forward to meeting you in person” (من بی صبرانه در انتظار ملاقات با شما هستم) استفاده کنید.

یادتان نرود که حتی اگر در امضایتان نامی از خود برده اید نام خود را تایپ کنید.

.خودمانی بودن:در این نوع ایمیل میتوانید ازادانه لطیفه بگویید و جملات غیررسمی بکار ببرید اما سع یکنید تعادل را رعایت کنید مخصوصا هنگامی که گیرنده را به خوبی نمی شناسید

نمونه هایی از ایمیل شخصی

در این نمونه،تصور کنید میخواهید به امریکا یا کانادا یا هر کشور انگلیسی دیگر سفر کنیدوقتی به مقصد میرسید در خانه خانواده یمیزبان مستقر میشود.سازمانی که از طریق ان سفر کرده اید این خانواده را برای میزبانی از شما برگزیده پس باید قبل از اینکه با شخص انها ملاقات داشته باشید کمی درمورد خودتان بگویید.ایمیل زیر چیزی است که شما قرار است برای انها بفرستید:

Dear Smith Family,

Hello, my name is John. I received a confirmation letter from the exchange organization today. It said I’ll be staying with you for two months later this year. I wanted to introduce myself so you can know a bit more about me.

I’m 18 years old. I like listening to rock music, playing basketball and reading comic books. I will graduate from high school later this year, and I hope to go to college next year. I’ve never traveled outside of my country, so meeting you and visiting your country will be an exciting, new experience for me! 

I’d also like to know more about you, so if you have a chance, please write back at this email address. If you have any questions for me, I’d be happy to answer them.

Thanks again for agreeing to host meI’m very excited to meet you in person!

 

John

 

 

*معنی:

خانواده اسمیت عزیز،

سلام،اسم من جان است.من امروز نامه ی تاییدیه ی سازمان را دریافت کردم.در ان اینطور نوشته بود که قرار است دو ماه دیگر با شما زندگی کنم.قصد داشتم خودم را معرفی کنمتا کمی بیشتر با من اشنا شوید.

من ۱۸ سال دارم.به موسیقی راک و بسکتبال و کتاب ها کمیک(مصور)علاقه دارم.امسال از دبیرستان فارغ التحصیل میشوم و امیدوارم سال بعد به کالج بروم.تا به حال هرگز به خارج از کشور سفر نکرده ام بنابراین ملاقات با شما و بازدید از کشورتان برایم تجربه ای تازه و هیجان انگیز خواهد بود! من همچنین دوست دارم بیشتر درمورد شما بدانم . پس هروقت فرصت کردید جواب ایمیلم را به همین ادرس ایمیل بدهید.اگر سوالی دارید خوشحال میشوم به ان پاسخ بدهم.

باز هم ممنونم از اینکه قبول کردید میزبان من شوید.برای ملاقات با شما هیجان زیادی دارم.

جان

ایمیل های نیمه رسمی:نوشتن برای درخواست ملاقات یا تشکیل جلسه

این نوع بسیار معمول ایمیل است،به خصوص اگر شما یک دانش اموز انگلشیسی باشید.ممکن است گاهی لازم باشد برای درخواست ملاقات به معلم خود ایمیل بزنید.

قوانین کلی برای نوشتن ایمیل های نیمه رسمی

.طول:بازهم سعی کنید تاحد امکان انرا کوتاه نگاه دارید به خصوص اگر به دنبال پیدا کردن زمان مناسب ملاقات خود هستید باید تعدادی ایمیل رد و بدل کنید.پس انهارا کوتاه و واضح بنویسید

.احترام:به یاد داشته باشیدکه درحال درخواست از گیرنده هستید پس محترمانه برخورد کنید و طلب کار نباشید.

.احوالپرسی:از احوالپرسی های رسمی یا نیمه رسمی استفاده کنید. هنوز هم میتوانید در این قسمت”…,Dear ” بنویسید اما به جای نوشتن نام کوچک گیرنده از این عناوین استفاده کنید  ( Mr , Mrs , Ms , Dr , Prof ……) (آقا ، خانم (متاهل) ، خانم(مجرد) ، دکتر ، پروفسور و …..)

.پایان:بسته به هدف ایمیل میتوانید از خداحافظی هایی مثل “Thanks” (ممنونم) یا “Hope to hear from you soon” (امیدوارم به زودی خبری از شما بشنوم) یا “Thanks in advance” (تشکر ویژه) استفاده کنید.اگر از قبل گیرنده را می شناختید یا با او معاشرت داشتید میتوانید چیزی غیررسمی تر بنویسید مانند “Have a great weekend” (اخر هفته خوبی داشته باشی)

.وضوح:اگر یک روز خاصی را برای دیدار مشخص میکنید ان روز / تاریخ و زمان باید بسیار واضح باشد.سعی کنید گزینه های متعددی را ارایه دهید. به این ترتیب اگر انتخاب شما رد شود گیرنده تاریخ های دیگری برای انتخاب دارد.

نمونه ای ایمیل نیمه رسمی

Dear Professor Smith,

I really enjoyed your Introduction to Writing Course, and I was interested in continuing by taking the Advanced Writing Course next semester. I’d like to meet with you to ask a few questions about the course, and also to get more information about the scholarship for international students.

Would it be possible to meet with you at your office sometime next week? I’m available during your regular office hours on Monday and Wednesday (2-5 p.m.), but if you’re busy on those days, I could also meet any time on Tuesday or on Friday afternoon. Please let me know what day and time would work best for you.

Thanks very much for your time and help!

John Johnson

 

*معنی:

پروفسور اسمیت عزیز،

من از کلاس های اموزش نویسندگی مبتدی شما بسیار لذت بردم و مشتاقم در کلاس های نویسندگی سطح پیشرفته نیز شرکت کنم.قصد دارم با شما ملاقاتی داشته باشم درباره دوره های نویشندگی سوال کنم و اطلاعاتی درباره بورسیه دانش اموزان بین المللی کسب کنم.

امکان دارد بتوانم هفته بعد شما را در دفترتان ببینم؟من در ساعت کاری شما و دوشنبه و چهارشنبه وقت ازاد دارم(۲ تا ۵ بعدازظهر) اما اگر در این روزها سرتان شلوغ ات میتوانیم سه شنبه هر ساعتی که شد یا حتی جمعه بعدازظهر شمارا ملاقات کنم.لطفا درباره زمان و تاریخ ملاقات خبر بدهید.

ممنون از اینکه وقت میگذارید و به من کمک میکنید

جان جانسون

ایمیل های رسمی:نوشتن درباره مشکل یک کالا

متاسفانه باید اغلب این ایمیل هارا بنویسیم.میگوییم “متاسفانه” چون ایراد داشتن یک محصول ناامیدکننده است.برخورد با نمایندگان خدمات مشتریان نیز میتواند گاهی دشوار باشد.اما یک ایمیل واضح و مودبانه به شما کمک میکند سریعتر مشکلات خود را حل کنید.

قوانین کلی نوشتن ایمیل های رسمی

.ادب:بار دیگر مودب بودن حرف اول را میزند.به یاد داشته باشید کسی که بعنوان نماینده خدمات مشتریان کار میکند هرروز تعداد زیادی ایمیل های شکایت از اشکال یک محصول دریافت میکند.پس صبر و شفقت داشته باشید.ان نماینده هم یک انسان است.

.تشریفات:اجتناب از جوک گفتن.استفاده از کلمات عامیانه و جملات غیررسمی

.وضوح:تمام جزییات مربوطه را بصورت واضح بیان کنید

.درخواست:خدماتی که انتظاردارید در ازای خرابی کالای مورد نظرتان دریافت کنید را شرح دهید.البته این خدمات باید قابل اجرا و عملی شدن باشند.برای محصول اگر محصول شما شکسته باشد ممکن است بخواهید برای درخواست تعویض یا دریافت پول پرداختی ایمیل بنویسید.

.احوالپرسی:برای احوالپرسی یک جمله رایج وجود دارد “To whom it may concern” (قابل توجه فرد مربوطه) چون احتمالا نام فردی که ایمیل را دریافت میکند نمیدانید.اما اگر نام او را میدانید از این عبارت استفاده کنید

“(نام خانوادگی فرد) (یکی از عناوین مثل Mr یا Mrs و..) ,Dear” استفاده کنید.

اما اگر بیش ازحد رسمی به نظر میاید میتوانید بنویسید “Good morning”  “Good afternoon”  “Good evening”

(صبح بخیر) یا (بعدازظهر بخیر) یا (عصر بخیر)

این جملات باعث میشوند شما دوستانه تر جلوه بدهید و شکایت یا پرسشتان را محترمانه نشان دهید.

.پایان:برای خداحافظی عبارت “Sincerely” (با احترام) میتواند بهترین گزینه باشد اما اگر غیررسمی است میتوانید به نوعی از گیرنده تشکر کنید.

.نمونه ها:علاوه بر درخواست از یک فرد انگلیسی زبان برای خواندن ایمیلتان و گرفتن ایرادهای ان ، بد نیست در اینترنت به دنبال نمونه هایی از نوع ایمیلتان بگردید تا شما را در موقعیت فعلیتان راهنمایی کنند.

نمونه ای از ایمیل رسمی

To Whom It May Concern,

I recently bought a toaster from your company, but unfortunately it appears that the heating element isn’t working correctly.

For reference, the model number is TOS-577, and I bought it on May 1, 2016 at the Toaster Emporium in New York City. I returned the toaster to the store, but they said I should contact you because the model had been an “open-box” discontinued model. Because of that, they weren’t able to offer a refund or exchange.

I can understand the Toaster Emporium’s position, but the toaster shouldn’t have broken so soon. It is still covered under your company’s one-year warranty, so I would like to exchange the toaster for a working model. If that isn’t possible I would like to receive a refund. Please let me know what steps I need to take for this to happen.

Thanks very much for your help with this situation.

Sincerely,
John Johnson

 

*معنی:

قابل توجه فرد مربوطه

من اخیرا توستری از کمپانی شما خریداری کردم اما متاسفانه ان طور که معلوم است المنت های حرارتی ان به درستی عمل نمیکنند

شماره ی مدل TOS-577 است و من ان را در ۱ مه ۲۰۱۶ در فروشگاه توستر امپاریوم در شهر نیویورک خریدم.من توستر را به مغازه برگرداندم اما انها گفتند که باید با شما تماس بگیرم زیرا این مدل توستر دیگر تولید نمیشود به همین دلیل انها قادر به پیشنهاد بازپرداخت یا تعویض نبودند.من وضعیت ان فروشگاه را درک میکنم اما توستر نباید به این زودی خراب میشد.هنوز برچسب یک سال گارانتی شرکت شما روی جعبه ان است.بنابراین قصد دارم ان را با یک توستر سالم عوض کنم.اگر ممکن نیست میخواهم پول پرداخت شده را پس بگیرم. لطفا مرا در جریان مراحلی که باید برای عملی شدن درخواستم طی کنم،بگذارید.

بسیار از لطف شما متشکرم

با احترام

جان جانسون

 

 

و بالاخره اموزش نوشتن ایمیل انگلیسی  نیز به پایان رسید!اگر در حین نوشتن ایمیل این نکات را به خاطر بسپارید ، به مروردر نوشتن ایمیل ماهر خواهید شد.

 

 

2 Comments:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

هفت روز , هفت داستان واقعی 
 هدیه ویژه برای شما  لیسنینگ با داستانهای واقعی
برای دریافت هدیه موبایل خودت رو وارد کن
دریافت هدیه لیسنینگ
close-link