چت کردن به زبان انگلیسی برای یادگیری زبان انگلیسی در گفتگو

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
چت کردن به زبان انگلیسی

چت کردن به زبان انگلیسی ,  یادگیری زبان انگلیسی , چت کردن به زبان انگلیسی , و بالاخره به نقطه ای در دنیای حرکت پرشتاب غول اطلاعات رسیده ائیم که گریزی از یادگیری زبان انگلیسی نداریم و این نیاز هر لحظه شدیدتر احساس میشود.

یادگیری زبان انگلیسی برای چت کردن به زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی برای چت کردن به زبان انگلیسی , و بالاخره به نقطه ای در دنیای حرکت پرشتاب غول اطلاعات رسیده ائیم که گریزی از یادگیری زبان انگلیسی نداریم و این نیاز هر لحظه شدیدتر احساس میشود .

… و بالاخره به نقطه ای در دنیای حرکت پرشتاب غول اطلاعات رسیده ائیم که گریزی از یادگیری زبان انگلیسی نداریم و این نیاز هر لحظه شدیدتر احساس میشود. از طرفی کلاسهای رنگارنگ زبان به دلیل طولانی بودن و خروجی های حاصله جوابگوی نیاز روز نیستند. چر که تاکید بیش از حد بر گرامر و حفظ نمودن لغات ، مانعی بزرگ در رسیدن به حداقل توانائی لازم برای ایجاد ارتباط است. و شاید این سخن پر بیراه نباشد که گفتن یک جمله با رعایت نکات گرامری در زبانی پر از استثناء و جمله بندی با لغاتی دارای معانی متفاوت و گاه متضاد، عملا غیر ممکن است. این یادداشت پیشنهاد یک روش تجربی با به کار بستن تمامی دانسته های قبلی فرد، در جهت کسب توانایی برای گفتگوی نوشتاری انگلیسی دراینترنت است.

چت کردن به زبان انگلیسی

 

امروزه با گسترش ایتترنت، سایتهایی نظیر یاهو، سرویس گفتگو را به صورت مستقل ارائه میدهند. اتاقهای متنوع این سایتها امکان تبادل افکار و اطلاعات را بین مردم کل جهان میسر ساخته اند. در این اتاقها میتوان به اطلاعات کلیدی خاصی دسترسی پیدا کرد که در سایر سرویسهای اینترنتی میسر نیست. جهت استفاده از سرویس گفتگوی اینترنتی داشتن حداقلی از معلومات انگلیسی یک ضرورت اولیه است. اگر جسارت آغاز را یافتیم به زودی در خواهیم یافت که زیستن در یک محیط نیمه واقعی میتواند موقعیتی باشد که از لحاظ هزینه و سرعت یادگیری با هیچ کلاسی قابل مقایسه نیست.

همانطوری که میدانید نسبت لغاتی که هر فرد با آن نیازهای گفتاری خود را مرتفع میسازد به کل کلمات هر زبانی بسیار پائین است. بعبارت دیگر کل کلماتی که هر کدام از ما عموما به هنگام صحبت کردن بکار میبریم از دو یا سه هزار کلمه تجاوز نمیکند. از طرفی انسانها به دلیل اختلافاتی چون فرهنگ، میزان تحصیلات، موقعیت شغلی و اجتماعی دایره لغات متفاوتی داشته و شیوه جمله بندی آنها با یکدیگر فرق میکند. بطور کلی میتوان گفت که در ذهن هر فرد برای زبان یک اسکلت بندی یا ساختار وجود دارد که مختص خود اوست. یکی از مشکلات آموزش زبان، سعی در جایگزینی ساختار زبان موجود در ذهن ما، با ساختار زبان خارجی است. این جایگزینی در بین افراد یک زبان نیز غیر ممکن است، چه رسد به دو زبان و دو فرهنگ کاملا متفاوت و گاه متضاد. پس نتیجه میگیریم که محدوده لغات و نوع جملاتی که مورد نیاز من است شاید برای شما کاملا بیهوده باشد. روشی که نگارنده سعی در تشریح آن دارد بیش از چند روز وقت شما را نخواهد گرفت. بنابراین در صورت قبول منطق آن، ارزش امتحان کردن خواهد داشت. در این روش علیرغم ارتباط ارگانیک بین فهمیدن و گفتن، برای حصول به نتیجه بهتر برای هر کدام روش متفاوتی پیشنهاد میگردد.

این مطلب رو تا حالا میدونستید ؟؟؟  چطور شد/ چی شد که/ چرا در انگلیسی واقعی به همراه مثالهای کاربردی

فهمیدن: چون گفتگوی اینترنتی عموما بصورت نوشتاری صورت میگیرد و با توجه به سیستم آموزشی ما، که عمدتا برمبنای ترجمه بوده است، در این قسمت با مشکل زیادی مواجه نیستیم، اما موارد زیر به بهبود امر فهمیدن کمک خواهد نمود. ۱- قبل از شروع بحث موضوعی را انتخاب کرده و در مورد آن فکر کنید. ۲- از دیکشنریهای آن لاین که با کلیک بر روی هر لغت معنی فارسی آنرا نمایش میدهند (مانند Babylon) استفاده کنید. ۳- سعی کنید منظور گوینده را حدس بزنید. ۴- جملاتی نظیر “منظور شما از لغت فلان چیست؟” یا “منظورتان را متوجه نشدم” و یا “لطفا توضیح بیشتری در مورد این مطلب بدهید” اکثرا کار ساز است. به یاد داشته باشید که اینگونه سوالات اکثرا در بین خودمان نیز اتفاق می افتد. ۵- اگر باز هم متوجه منظور گوینده نشدید از موضوع رد شده و به گفتگو ادامه دهید.

این مطلب رو از دست ندهید :  تکنیک‌های حفظ کردن لغات جدید در یادگیری زبان انگلیسی (بخش اول)

گفتن: با توجه به آنچه رفت قبل از شروع به صحبت کردن در زبان بیگانه ابتدا باید ساختار فعلی زبان خود را پیدا کنیم. با کشف اسکلت زبان خود توانائی گفتن تمامی احساسات و افکار خود را پیدا خواهیم کرد و چون برای یک هدف مشخص کاربردی تلاش میکنیم هر روز به مهارتهای گفتاری ما افزوده خواهد شد. مراحل پیشنهادی برای کشف ساختار زبان به قرار زیر است.۱- یک دستگاه ضبط صوت کوچک (واکمن) تهیه کنید. ۲- همانطوری که در موقعیتهای مختلف (گفتگوی تلفنی، گفتگو با اعضای خانواده و …) با زبان مادری خودتان بصورت طبیعی صحبت میکنید، صدای خود را ضبط کنید. برخی از موقعیتها را نیز میتوان بصورت ذهنی شبیه سازی کرد. مثلا آینه را فرد خاصی تصور کنید و با او حرف بزنید، عصبانی بشوید، بهترین و بدترین حرفهایتان را که معمولا بکار میبرید به او بگوئید. هرچه تنوع این مو قعیتها بیشتر باشد، نقشه اسکلت زبان شما دقیقتر ترسیم خواهد شد. ۳- نتیجه مرحله قبلی چند عدد نوار کاست است که حاوی صحبتهای شماست، در این مرحله محتویات کاستها را بر روی کاغذ پیاده کنید. ۴- متن حاصله را بصورت مفاهیم کامل جدا کنید. یک مفهوم کامل میتواند یک کلمه ( مانند سلام )، یک جمله و یا چند جمله باشد. اما تا آنجائیکه امکان دارد جملات را به کوتاهترین شکل جدا کنید مثلا جمله “من به مدرسه رفتم و او را دیدم” را دو جمله در نظر بگیرید. ۵- جملات تکراری را حذف کنید. ۶- برخی از جملات ساختار یکسانی دارند مثلا دو جمله “من به مدرسه رفتم” و “من بیمارستان رفتم” را در نظر بگیرید. در این حالت جمله دوم را حذف ولی لغت بیمارستان را نگه دارید. ۷- نتیجه حاصله مجموعه ای با چند صد لغت و جمله خواهد بود که نقشه گنج ساختار زبان فعلی شماست. از یک نفر مسلط به زبان انگلیسی بخواهید جملات و لغات شما را ترجمه کند. سعی کنید ترجمه بصورتی صورت گیرد که کاملا بیانگر احساس شما باشد ضمنا همانطوری که میدانید گاهی ترجمه دقیق ممکن نیست اما یافتن جمله ای مشابه همیشه امکان دارد. ۸- بخش انگلیسی مجموعه را تایپ کرده و با نرم افزارهائی چون etalk و یا English learning assistant صدای آنرا ضبط کرده و سعی کنید آنها را حفظ کنید. ۹- حالا شما میتوانید گفتگوی خود را آغاز کرده و از نتیجه حاصله لذت ببرید.

چت کردن به زبان انگلیسی
چت کردن به زبان انگلیسی

امکانات کمکی: با رعایت نکات زیر گفتگوی روانتری خواهید داشت. ۱- آنجا که انگشتان بجای زبان سخن میگوید لازم است سرعت تایپ خود را بهبود بخشید. در گفتگوی اینترتی شاید بتوان گفت سرعت تایپ به اندازه خود زبان اهمیت دارد. ۲- قبل از شروع، موضوع و هدف گفتگو را مشخص کنید. ۳- دوستان انگلیسی زبان مناسبی پیدا کرده و ارتباط سالمی با آنها ایجاد کنید. در یک محیط دوستانه استعدادهایتان بیشتر شکوفا خواهد شد. ۴- از گفتن جمله “ببخشید انگلیسی من ضعیف است” نهراسید، مسخره لهجه ها نشانه توسعه نیافتگی است. ۵- اگر در پیدا کردن لغتی مشکل دارید بجای آن …. بگذارید، احتمالا دوست شما لغت مناسب را حدس خواهد زد. ۶- از طرف گفتگو برای یافتن لغتی کمک بگیرید ۷- از اشکال مخصوص اتاقهای گفتگو مانند L ، J استفاده کنید. ۸- از اختصارات اینترنتی جهت افزایش سرعت تایپ خود و جلوگیری از غلطهای املائی سود ببرید. مثلا asl? بیانگر سه جمله “چند سال دارید؟” ، “جنسیت شما چیست؟” و “اهل کجا هستید؟” میباشد. ۹- گاهی بجای جمله میتوانید از لغت استفاده کنید. مثلا age? بجای How old are you? . ۱۰- خلاصه نویسی کنید r=are ، u=you ، smth=something و … ۱۱- از دوستانتان بخواهید اشتباهات شما را اصلاح کنند. ۱۲- اگر جمله جدیدی یاد گرفتید آنرا به لیست مجموعه خود اضافه کرده و سعی کنید آنرا بکار برید. ۱۳- در انگلیسی کلمه sorry از سوء تفاهمات جلوگیری میکند . ۱۴- زیادی نگران گرامرواملای لغات نباشید.

ممنون که وقتتون رو در اختیار ما قرار دادید , امید واریم بتونید از چت کردن به زبان انگلیسی نهایت استفاده رو ببرید و هر روز در مسیر یادگیری زبان انگلیسی پیشرفت داشته باشید .

9 Comments:

  1. دوستانی ک مایلند ترجمه جلد ۳، ۴، ۵ کتاب (۴۰۰۰essential words)4000 لغت ضروری زبان را داشته باشند لطفا در تلگرام به شماره ۰۹۳۸۰۲۳۴۹۳۲ پیام بدهند. جلدهای دیگر در دست ترجمه است و تا حدود یک هفته دیگر آماده میشود. با سپاس

    1. سلام کسی میتونه این نیایش رو برای من ترجمه کنه؟
      خدایا هركس به یادم هست به یادش باش
       اگركنارم نیست كنارش باش
       اگرتنهاست پناهش باش واگرغم دارد غمخوارش باش
       خدایا آنگونه زنده ام بدار كه نشكند دلی از زنده بودنم
       وآنگونه بمیرانم كه به وجد نیاید كسی از نبودنم
       خداوندا عزیزانی دارم رسمشان معرفت و یادشان صفای دل
       پس آنگاه كه در این روز ، دست نیاز بسوی تو
       می آورند
      .پركن ازآنچه در رحمت خدایی توست
      😊🌹🙏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

هفت روز , هفت داستان واقعی 
 هدیه ویژه برای شما  لیسنینگ با داستانهای واقعی
برای دریافت هدیه موبایل خودت رو وارد کن
دریافت هدیه لیسنینگ
close-link