ده روش از برترین روش های تقویت مهارت Speaking زبان انگلیسی

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
روش های تقویت مهارت Speaking

روش های تقویت مهارت Speaking , تمرین برای تقویت مهارت اسپیکینگ (Speaking Skill) یا صحبت کردن به زبان انگلیسی، از جذاب ترین و مفیدترین بخش های آموزش زبان است. همین که بتوانید تا حدی انگلیسی صحبت کنید راه های بسیاری برای تقویت سایر مهارت های زبانی خود با سرعتی بیشتر پیش رو خواهید داشت. در ادامه به ده راه یا روش تمرین و تقویت مهارت اسپیکینگ می‌پردازیم که نه تنها مؤثر، بلکه برای تمامی زبان‌آموزان جالب و لذت‌بخش خواهد بود.

۱- صحبت، صحبت، و صحبت کردن

سعی کنید با اعتماد به نفس از هر فرصتی، به هر شکلی که می توانید برای انگلیسی صحبت کردن با هر شخصی استفاده کنید. از اشتباه کردن خجالت نکشید. هر چه قدر بیشتر تمرین کنید هم اعتماد به نفس شما بیشتر شده، و هم تلفظ و دایره لغت شما تقویت می شود. به خاطر داشته باشید که صحبت کردن به انگلیسی مهارتی شبیه به یادگیری نواختن یک ساز یا یک ورزش جدید است، یعنی تنها راه برای تقویتspeaking   انجام دادن و تمرین در انجام آن است.

۲- فناوری

تلفن همراه شما می تواند ابزاری بسیار مفید و قدرتمند برای یادگیری زبان باشد.می توانید صدای خود را هنگام انگلیسی صحبت کردن ضبط نمایید و سپس گوش دهید تا ببینید صحبت کردن شما نسبت به سایرین چگونه است.از جمله استفاده های دیگر از تلفن همراه برای این مهارت می‌توان به نصب برنامه های تقویت لغت و یادداشت فوری کلماتی که به تازگی یاد گرفته‌اید اشاره نمود.

۳- گوش کردن

اخبار و ترانه های انگلیسی زبان را گوش کنید تا بیشتر تلفظ صحیح کلمات را بشنوید. با این روش همچنین می‌توانید کلمات و اصطلاحات جدیدی را نیز بیاموزید. هرچه بیشتر بشنوید بیشتر می‌آموزید. سعی کنید آنچه می‌شنوید را تکرار کنید تا تلفظ را نیز تمرین نموده و ببینید که روی کدام کلمات در جمله استرس یا تأکید وجود دارد.

روش های تقویت مهارت Speaking
روش های تقویت مهارت Speaking

۴- بلند بخوانید

یک روزنامه یا یک مجله را بلند بخوانید. شما حتی می‌توانید متن دیالوگ برنامه ی تلویزیونی مورد علاقه ی خود را پیدا کرده و آن را بازی کنید. این راهی مناسب برای تمرین تلفظ است زیرا که شما تنها می‌بایست از اینکه انگلیسی حرف زدن شما خوب به نظر می‌‌رسد مطمئن شوید و نیازی نیست نگران ساختار جملات خود باشید.

۵- هر روز لغتی جدید بیاموزید

روی لغات مورد علاقه خود کار کنید، یا لغتی را در یک موضوع یا مبحث مورد علاقه خود پیدا کنید، و برای تمرین آن را در جملات مختلف و مناسب به کار ببرید.

۶- فیلم تماشا کنید

فیلم های به زبان انگلیسی را تماشا کنید و به لغات و تلفظ های جدید توجه کنید. از بازیگران تقلید و دیالوگ آن‌ها را تکرار کنید و از آن لذت ببرید. این کار به تقویت لغت، تلفظ و لحن یا intonation که از اساسی ترین توانایی ها برای مهارت اسپیکینگ (speaking) است کمک می‌کند.

۷- دوستی مناسب برای این منظور پیدا کنید

با کسانی که انگلیسی را خیلی خوب صحبت می‌کنند یا یا دیگر افرادی که درحال یادگیری این مهارت هستند دوست شوید ودر مورد موضوع خاصی با آن‌ها صحبت کنید. در مورد چیزهایی که یاد گرفته‌اید صحبت کنید و نظراتتان را در هر موضوعی که که شاید دانستن آن برای طرفین جالب باشد با‌هم در میان بگذارید.

۸- فعالیت های جذاب را به زبان انگلیسی انجام دهید

اگر از آشپزی خوشتان می‌آید، یا اگر حسابی عاشق کسب مهارتهایی در حوزه کسب و کار یا هر شاخه دیگری هستید، سعی کنید در کلاسهایی شرکت کنید که به زبان انگلیسی برگزار می شوند (همانند برخی از کلاسها یا سمینارهای مدیریتی و مرتبط با کسب و کار). مطمئن شوید هرچیزی که از انجام آن لذت می‌برید، را به نوعی به زبان ربط می دهید (مثلاً دیدن کلیپ های انگلیسی آموزش شرکتهایی همچون لیندا که آموزش تمامی رشته ها را از موسیقی و انواع نرم افزار گرفته تا مدیریت و کسب و کار شامل می‌شود).

۹- به بحث و گفتمان بپردازید

در مورد تمام موضوعاتی که علاقه دارید با دوستانتان به بحث به زبان انگلیسی بنشینید. برای بیان عقیده یا آنچه در ذهن دارید تا می توانید از لغات مختلف کمک بگیرید و به گفتگوی سایر افراد با دقت گوش کنید تا بتوانید زمانی که باید، شما نیز نظر مؤافق یا مخالف خود را در آن خصوص بیان کنید.

۱۰- از یک دیکشنری استفاده کنید

دیکشنری های آنلاین اغلب دارای مثال‌های صوتی می باشند که شما می‌توانید تلفظ های خود را چک کنید و برنامه های دیکشنری بسیاری نیز وجود دارد که شما در هرجایی می‌توانید  بر روی گوشی‌های هوشمند خود به همراه داشته باشید. البته مراقب باشید که خیلی متکی به این ابزارها نباشید. ابتدا تلاش کنید خودتان کلمات را ادا کنید و سپس بررسی کنید که آیا درست تلفظ کرده‌اید یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

هفت روز , هفت داستان واقعی 
 هدیه ویژه برای شما  لیسنینگ با داستانهای واقعی
برای دریافت هدیه موبایل خودت رو وارد کن
دریافت هدیه لیسنینگ
close-link