مکالمه زبان انگلیسی ,هفت قانون طلایی برای مکالمه بهتر زبان انگلیسی

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
مکالمه زبان انگلیسی

مکالمه زبان انگلیسی

 

مکالمه زبان  انگلیسی چگونه صورت می گرد؟ کلی هزینه می کنید، کلاس ‌زبان می رویدی، منابع و کتاب های آموزش انگلیسی می خوانید ، منابع صوتی انگلیسی گوش می هید، ولی هنوز هم نمی توانید انگلیسی صحبت کنید. هنوز هم از یک مکالمه ساده انگلیسی هراسانید. چند سال تلاش می کنید ولی هنوز هم در یک مکاله انگلیسی چند دقیقه ای نفس نفس می زنید. در بین صحبت کردنتان دائم به خود می گویید آیا اینجا رو درست گفتم؟ اگه یه جور دیگه ای می گفم بهتر نبود؟ و … ولی واقعا چرا؟

آیا تا به حال به این نکته فکر  کرده اید شاید راه و روش درست نیست؟ اگر اصول آموزش مکالمه انگلیسی که من از آن پیروی می کنم اشتباه باشد چه؟

اگر شما هم گفته های پاراگراف بالا را قبول دارید، پس بهتر است در ادامه مطلب به نکاتی که ذکر می شود توجه نمایید.

تصور کنید بدون فکر کردن انگلیسی صحبت می کنید کلمات به آسانی و به سرعت به واسطه زبان شما ادا می شوند و همچنین در آن واحد مفهوم صحبت های دیگران را درک می کنید برای اینکار شما باید شیوه یادگیری مکالمه زبان انگلیسی خود را تغییر بدهید لغات را حفظ نکنید انگلیسی زبانها, انگلیسی را بر اساس یادگیری لغات نمی آموزند بلکه انها اصطلاحات ( عبارات) را یاد می گیرند که ترکیبی از یک گروه لغت می باشند که معنی خاص خود را می دهند. بر اساس تحقیقات صورت گرفته یادگیری مکالمه زبان انگلیسی با اصطلاحات (عبارات) ۴ تا ۵ برابر سریعتر از یادگیری زبان انگلیسی بر اساس تک لغات می باشد همچنین دانش آموزانی که اصطلاحات (عبارات) را یاد می گیرند گرامر بیشتری هم بلدند.

مطلب پیشنهاد ما : فرمول یادگیری زبان انگلیسی و افزایش مهارت در آن

q

Rule One: Always  study and review phrases, not individual words.
قانون نخست در مکالمه زبان انگلیسی : شیوه ی سنتی مطالعه ی واژه های تنها را کنار بگذارید و همیشه گزاره ها (عبارت،ترکیب کلمات) را بخوانید و تمرین کنید، نه فقط کلمه ها را به تنهایی.

اگر کلمه ی جدیدی دیدید، حتما ً عبارتی که آن کلمه ی جدید، در آن استفاده شده را در دفترچه ی یادداشت خود بنویسید؛ نه فقط کلمه را. به این ترتیب استفاده درست هر کلمه را می آموزید. هرگز کلمات را بصورت جداگانه و منفرد یاد نگیرید. تحقیقات نشان می دهد یادگیری زبان، با شیوه ی یادگیری و استفاده از عبارات کاربردی، ۴ الی ۵ برابر سریعتر از استفاده از کلمات، به تنهایی است.

q

Rule Two: Don’t study grammar.

قانون دوم در مکالمه زبان انگلیسی: گرامر نخوانید.

همین الان کتابهای صرفا ً گرامر خود را کنار بگذارید. این کتابها باعث میشوند شما پیش از صحبت،به زمان دستوری کلمات و تغییرات ساختاری آنها فکر کنید. در حالی که باید به طور خودکار و معمولی، مثل زبان مادری خود  بتوانید صحبت کنید. البته بعضی شیوه های تدریس برمبنای مقایسه ایی بین زمانهای انگلیسی و دیگر زبانها وجود دارد؛ که مسئله ای متفاوت است و در قانون پنجم، بیشتر در این مورد صحبت خواهد شد. ولی راز قدرت یادگیری عمومی انگلیسی، برمبنای گرامر و دستور نیست و اگرچه بسیاری از شما، هزاران مورد نگارشی در مورد انگلیسی می داند؛ ولی به محض اراده، جهت استفاده از زبان، همه ی آموخته هایتان فراموشتان می شود؛ بخاطر آن است که گرامر و زبان عمومی شخص، نامتوازن است. معمولا ً کتابهای دستوری و گرامری؛ نوع صحیح نگارش و استفاده و تفکر درباره ی زبان را به شما می آموزد؛ درحالیکه شما در وهله ی اوّل، نیاز به راهی دارید که بتوانید بطور اتوماتیک و بدون هیچگونه تفکر و تامّلی، استفاده از زبان را بدانید.

q

Rule Three: Listen first, learn with your ears, not your eyes.

قانون سوم در مکالمه زبان انگلیسی: گوش کنید، گوش کنید، گوش کنید. باید به انگلیسی روزمره گوش کنید. چشم ها، بسیار کمتر از گوشها برای یادگیری زبان به شما کمک میکنند.

راز پیشرفت افراد مهاجر در زمینه ی زبان، فقط و فقط همین است که شرایط حضور در محیط، باعث می شود نه تنها شنوایی افراد تقویت شود؛ بلکه نوع کاربرد آن را با تمام وجود خود حس کنند و بخاطر بسپارند. اگر می خواهید در زمینه ی تقویت زبان عمومی خود اقدامی کنید، بجای روخوانی کتابهای زبان خود، بیشتر گوش کنید و حتی هنگام روخوانی متن کتابها، با صدای بلند تلفظ کنید تا نه تنها ماهیچه ی «زبان» در فضای دهان بیشتر نرمش و تمرین کرده باشد، بلکه با تلفظ خودتان، گوشتان نیز یک بار دیگر شنیده باشد و در عمق ذهن و مغزتان، ذخیره شود. بطور خلاصه این قانون را باید اینگونه معنی کرد که با گوش خود یاد بگیرید تا با چشمان خود.

شما هر روز باید به انگلیسی گوش فرادهید متون انگلیسی را نخوانید بلکه فقط گوش دهید.

خیلی ساده است این کلید موفقیت شما در یادگیری مکالمه انگلیسی است خواندن متون انگلیسی را کنار گذاشته و گوش دادن به صورت مداوم و روزانه را شروع کنید.

انگلیسی را با گوشهایتان یاد بگیرید و نه با چشمهایتان.

در اغلب مراکز آموزش زبان شما با چشم زبان را یاد می گیرید شما متون انگلیسی را می خوانید و قواعد گرامری را فرامی گیرید اما برای موفقیت در یادگیری مکالمه انگلیسی باید سیستم شنیداری را جایگزین کنید شما باید روزی ۲-۳ ساعت فقط به انگلیسی گوش دهید.

بدین صورت مکالمه شما به سرعت بهبود می یابد و انگلیسی را به آسانی صحبت می کنید اغلب وقت خود را به شنیدن اختصاص بدهید این کلید یادگیری مکالمه عالی می باشد.

q

Rule Four: slow, deep learning is best.

قانون چهارم در مکالمه زبان انگلیسی: آهسته و عمیق یاد بگیرید.

راز یادگیری راحت مکالمه انگلیسی یادگیری دقیق کلمات و عبارات انگلیسی می باشد.

اینکه ما توضیح کلمات را بدانیم و یا فقط برای آزمون آن را در حافظه بسپاریم کفایت نمی کند بلکه باید ملکه ذهن ما شوند. برای یادگیری مکالمه انگلیسی باید بارها و بارها یک درس را مطالعه کنیم و شما باید خیلی عمیق مطالعه کنید.

مطالعه عمیق و مکالمه راحت:

اما چگونه این کار انجام شدنی است:  برای اینکار فقط لازم است چندین بار یک درس را مطالعه کنید مثلا اگر شما یک کتاب صوتی دارید قبل از اینکه به درس ۲ بروید درس ۱ را ۳۰ بار گوش دهید . مثلا ۱۰ روز و روزی ۳ بار.

اما چگونه می توان گرامر را بطور عمیق یاد گرفت …. در قسمت های بعد به این بخش هم خواهیم رسید.

q

Rule Five: Use point of view mini-stories.

قانون پنجم در مکالمه زبان انگلیسی: برای یادگیری اتوماتیک گرامر و دستور زبان انگلیسی؛ از شیوه ی «داستان های کوتاه در زمانهای مختلف» استفاده کنید.

برای یادگیری طبیعی و نه دستوری گرامر انگلیسی باید یک داستان ( نوشته – پاراگراف و .. ) صوتی را انتخاب کنید که افعال آن در زمان حال صرف شده اند حال به یکی از دوستان که به انگلیسی مسلط تر است بگویید همین نوشته را در یک زمان دیگر ( گذشته ساده – آینده – گذشته کامل و .. ) بنویسد و برایتان ضبط کند و دوباره آن را گوش کنید حال شما می توانید با یک نوشته ( صدا) چندین حالات گرامری را یاد بگیرید و شما لازم نیست قواعد گرامری را یاد بگیرید فقط با شنیدن این نوشته در زمانهای مختلف با این زمانها آشنا خواهید شد و گرامر شما خود بخود بهبود می یابد. قانون چهارم لازمه این قانون است یعنی یادگیری عمیق ( تکرار – تکرار – تکرار).

q

Rule Six: Only use real English conversations & materials.

قانون ششم در مکالمه زبان انگلیسی: حتما از انگلیسی صحیح و رایج امروزی استفاده کنید. فیلم و نوار هایی را انتخاب کنید که مطمئن هستید انگلیسی واقعی و رایج امروزی است.

اگر می خواهید انگلیسی واقعی یعنی همان انگلیسی که در جوامع انگلیسی زبان استفاده می شود را یاد بگیرید باید از منابعی استفاده کنید که در این باره نگاشته شده اند نظیر فیلمها , مجلات واقعی , کتب صوتی واقعی , رادیوها و… واقعی منظور این است که انگلیسی زبان ها خودشان از آن استفاده می کنند گوش می دهند , نگاه می کنند و می خوانند .

اگر بنا دارید انگلیسی واقعی را بفهمید و صحبت کنید بایدعلاوه بر مطالعه دوره هایی که صرفا برای آموزش انگلیسی طرح شده اند به منابعی روی بیاورید که انگلیسی زبانان روزانه از آنها استفاده می کنند در این صورت است که شما انگلیسی که یاد می گیرید منطبق با انگلیسی است که در جوامع انگلیسی زبان استفاده می شود کسانی هستند که ۴ سال از وقت خود را صرف یادگیری انگلیسی کرده اند اما از فهم مکالمات انگلیسی زبانان عاجزند چرا ؟ مشکل از شما نیست مشکل از مدرسه آموزش زبان شماست . دوره های آموزش زبان و سی دی های آموزشی و دیگر هیچ.

پس در کنار این منابع از منابعی که در انها انگلیسی واقعی مشاهده می شود و یا استعمال می شود هم استفاده نمایید.

q

Rule Seven: Listen and answer, not listen and repeat.

قانون هفتم در مکالمه زبان انگلیسی: تکرار نکنید؛ بلکه پاسخ دهید.

بسیاری از نوارها و سی دی های آموزشی زبان از شما می خواهند که مثلا یک عبارت را بعد از شنیدن تکرار کنید. این روش اشتباه است. باید از شما خواسته شود که جواب گوینده را بدهید نه این که عین عبارت را تکرار کنید. البته در اینجا باید ذکر شود که بیشتر تکرارها، به هدف تمرین و نرمش بیشتر «زبان»داخل دهان است. همانطور که ماهیچه های پاهای یک شخص، بدون تمرین مستمر، یارای دویدن نابهنگام را ندارد؛ ماهیچه ی زبان هم باید تمرین کند و به سبک گفتار زبان جدید و ویژگیهای آن عادت کند. به این جهت  روخوانی بلند، یک متن ساده ی کودکان یا روزنامه به دانشجویان پیشنهاد می گردد. البته هدف فقط روخوانی طوطی وار، با صدای بلند متن است و اصلا ً نباید بر روی معنی آن، تمرکز شود.

درکنار هر درسی سوالاتی هم مطرح میشوند همیشه به سوالات جواب دهید و ازکنار آنها نگذرید. به هنگام گوش دادن به منابع صوتی از یکی از دوستان بخواهید در باره داستان از شما سوال کند و شما به آنها جواب دهید این به شما یاد می دهد که سریع فکر کنید و جواب را پیداکنید. دقیقا ً یادگیری یک کودک را مدنظر داشته باشید. از والدین می شنود، یاد می گیرد ، تکرار می کند و پاسخ می دهد.

2 Comments:

  1. آقا لطفا غالب اولیه عبارات انگلیسی رو بزارید
    غالب های اولیه که باهش میشود جمله ساخت
    اون غالب های اصلی جمله
    چون برای مکالمه راه حل عبارت یاد گرفتنه اگه میشه این رو هم لطف کنید ممنون از شما

    1. به نظرتون تاثیر داره که ما بیایم بگیم، فاعل +فعل+مفعول +قید
      ؟؟؟
      به نظرم بیشتر سعی کنید گوش کنید. حفظ کردن اونقدر تاثیر نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

هفت روز , هفت داستان واقعی 
 هدیه ویژه برای شما  لیسنینگ با داستانهای واقعی
برای دریافت هدیه موبایل خودت رو وارد کن
دریافت هدیه لیسنینگ
close-link