تفاوت لهجه های British و American در چیست ؟

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
تفاوت لهجه های British و American

تفاوت لهجه های British  و American

تفاوت لهجه های British و American

لهجه نحوه ادای یک زبان است. نحوه ادای کلمات در کشورهای انگلیسی زبان متفاوت است. برای مثال ممکن است لهجه فردی که متولد منطقه خاصی از انگلستان است، متعلق به قشر بالای جامعه شناخته شود و لهجه دیگری برعکس. دانستن تفاوت لهجه های بریتانیایی و آمریکایی از اهمیت بالایی برخوردار است. لازم است با هر دو گویش آشنا باشیم ولی میبایست یکی از آنها را برای انجام مکالمات خود برگزینیم.

لهجه مردم انگلستان را بریتانیایی (British) و لهجه مردم آمریکا را آمریکایی (American) میگویند. اگر تا به حال با دقت به تماشای فیلم های انگلیسی زبان پرداخته باشید، قطعاً متوجه تفاوت های آشکار در نحوه تلفظ لغات و لهجه بازیگران شده اید. علت این تفاوت لهجه، مسافت طولانی میان دو کشور انگستان و آمریکا و همچنین ورود اقوام گوناگون به آمریکای شمالی است. علاوه بر لهجه و طرز تلفظ لغات، تفاوت های گوناگون دیگری نیز میان انگلیسی بریتانیایی و آمریکایی وجود دارد که این دو زبان نسبتاً نزدیک را از هم متمایز می نماید.

 

چرا یادگیری تلفظ صحیح برای زبان آموزان ضروری است؟

اولین موردی که به هنگام صحبت کردن به آن توجه میشود، تلفظ شماست. بسیاری فکر می کنند برای صحبت کردن نیازی به تلفظ صحیح و نزدیک به تلفظ معیار نیست، و تنها استفاده از لغات و گرامر صحیح کفایت می کند. اما حتی اگر جملات شما به لحاظ گرامر و لغات درست باشد تا زمانی که شیوه ی بیان شما صحیح نباشد، ممکن است از سخنان شما برداشت اشتباهی شود.

در نظر داشته باشید که اگر معلم ها و همکلاسی های شما متوجه صحبت های شما به زبان انگلیسی می شوند، دلیل بر آن نیست که شما انگلیسی را صحیح و روان می کنید.

حتماً این سوال برای شما به وجود می آید، پس چگونه مدرس و دیگر همکلاسی های شما، متوجه مکالمات شما به زبان انگلیسی می شوند. علت اصلی آن عادت اساتید به اشتباهات رایج زبان آموزان است و دیگر زبان آموزان نیز از آن جهت که خود نیز مرتکب همین اشتباهات می شوند، متوجه منظور شما را درک می کنند.

بیشتر فارسی زبانان، کلمه های انگلیسی را به یک شکل تلفظ می کنند، در صورتیکه می بایست همواره به خاطر داشته باشیم تلفظ یک حرف فارسی با حرف مشابه آن در زبان انگلیسی کاملاً متفاوت است.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

هفت روز , هفت داستان واقعی 
 هدیه ویژه برای شما  لیسنینگ با داستانهای واقعی
برای دریافت هدیه موبایل خودت رو وارد کن
دریافت هدیه لیسنینگ
close-link