چرا باید بازاریابی محتوا داشته باشیم؟

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
کدینگ 1100

در این بخش می­خواهیم با مفهوم بازاریابی محتوا آشنا شده و ببینیم که اصلاً به چه چیزی  اثر بخشی بازاریابی محتوا می گویند. در یک جمله بگویم که تولید و انتشار مطالب ارزشمند برای جذب و حفظ مخاطب را بازاریابی محتوا می­گوییم. یعنی زمانی شما یک مطلب ارزشمند و مورد نیاز کاربر را تولید می­کنید و برای اینکه بتوانید آن کاربر را جذب و حفظ کنید، این می­شود یک بازاریابی محتوا که البته در نهایت به سود بیشتری برای شما ختم می­شود. همچنین شما می‌توانید قبل از بازاریابی محتوا، شرکت تولید محتوا را انتخاب کنید که کارهای محتوایی شما را به عهده بگیرد.

یعنی شما یک مطلبی را تولید می­کنید و حالا آن را انتشار می­دهید و توسط آن مطلب می­توانید به یک سودی برسید که این البته در نهایت هست.

یعنی روند خریدکه طی می­شود نهایتاً توسط آن مطلبی که منتشر شده ختم می­شود به یک خرید موفق که برای شما یک سود بیشتری را بهمراه خواهد داشت.

یا به عبارت دیگر باید بگویم ارائه محتوای ارزشمند برای نمایش فواید محصول یا خدمات شما زمانی است که شما یک مطلبی را منتشر میکنید و قطعاً داخل آن یکسری از فواید و مزایای محصول خودتان را بیان می­کنید. اگر این کار را نمی­کنید حتماً باید انجام بدهید و واقعیتها را داخل متن یا آن محتوای ارائه شده قرار بدهید و اغراق هم نکنید.

باید مشخصات و فواید محصولتان را در آن محتوایی که ارائه می­شود به مخاطب برسانید. این می­شود یک محتوای ارزشمند که البته باید همراه با آموزش باشد.  حالا در ادامه کاملاً در قسمتهای بعدی  توضیح می­دهیم که به چه صورت باید این محتوا ارائه بشود.

پس می­شود گفت اگر ما محتوای ارزشمندی تولید کنیم ، کاربر و خواننده احساس می­کند که با یک محتوای ارزشمند روبرو است که فواید محصول و خدمات  را به او می­رساند که  این هم میتواند یک بازاریابی محتوا باشد.

چرا باید بازاریابی محتوا داشته باشیم؟

حالا چرا بازاریابی دیجیتالی محتوا ، یعنی می­خواهیم بررسی بکنیم که چرا از طریق رسانه­های دیجیتالی ما بیشتر بازاریابی محتوا را انجام می­دهیم.

خب پاسخ آن می­تواند خیلی واضح باشد، چرا که مخاطب برای یافتن محصولات و خدمات خود تغییر نگرش داده است .  یعنی چه؟ یعنی این که تا سالهای پیش مخاطب به سراغ خریدهای فیزیکی می­رفته و از بیرون خرید می­کرده است و خب اینترنتی هم نبود. سرعت اینترنت هم بالا نبود و اصلاً فضای اینترنت بخصوص در کشور ما اینقدر گسترده نبودکه  افراد داخل اینترنت خرید کنند، خب اعتماد هم کمتر بود، تا اینکه کم­کم اعتماد سازی شد و وقتی برندهای بزرگ پدید آمدند و افراد دیگر،  اعتماد پیدا کردند که بیایند و از فروشگاه­های اینترنتی خرید بکنند ، اینجاست که بحث بازاریابی دیجیتالی رخ داد که ما بیاییم و از طریق رسانه­های اینترنتی و حالا  کانالهای مختلف اینترنتی و رسانه­ای بیاییم و محتوای خودمان را ارائه بدهیم.

که در نهایت باز مخاطب را هدایت می­کند به یک خرید موفق و سودی که برای آن ، البته سود مثبتی که برای آن شخص فروشنده حاصل می­شود.

نکته دیگر اینکه توجه نسبت به تبلیغات بیلبوردی کمتر شده است ، شاید شما قبلا می­دیدید که تبلیغات گسترده ای در سطح شهر خودنمایی می­کرد ولی الان با اینکه خیلی خیلی شاید با رنگ و لعاب بیشتر تبلیغاتی را ما در سطح شهر می­بینیم،  روی بیلبوردها خیلی توجه­مان جلب نشود و بیشتر ترجیح بدهیم که یک بنر تبلیغاتی در یک سایت معتبر را دنبال کنیم تا یک بیلبورد بزرگی که ممکن است براحتی از کنارش عبور بکنیم.

اینجاست که تلاش برای جذب مخاطب توسط ابزار محتوا زیادتر می­شود و وب مسترها یا مدیران وب سایتهای مختلف با هم در رقابت هستندکه بتوانند توسط تجهیزات تولید محتوا محصولات خودشان را بهتر به گوش مخاطب برسانند و توسط محتواهای ارزشمندی که ارائه می­شود مخاطب را نهایتاً هدایت بکنند به یک خرید موفق که بتواند تبدیل بشود به یک سود نهایی و این هدف ماست.

یعنی ما کلاً  به این دلیل این دوره را می­گذرانیم که روشهای مختلف را بررسی کنیم و ببینیم که با چه ابزاری می­توانیم محتواهای مختلف تولید کنیم و افراد را با تکنیک­هایی هدایت کنیم به سمت خریدهای موفق­تر، بنا به فراخور حال آن نوع محتوایی که ما قرار است تولید کنیم .

چرا باید بازاریابی محتوا داشته باشیم؟

محتوا می­تواند در قالبهای مختلفی شکل بگیرد

می تواند یک پادکست صوتی باشد. یعنی شما یک پادکست یا یک فایلی را بصورت صوتی حالا با هر کیفیتی ترجیحاً با کیفیت مناسب ضبط بکنید که ویژگی مثبت محصولاتتان داخلش باشد و در کنار آن  می­تواند مطالب دیگری هم جایگزین کنید و این می­شود یک ابزار بازاریابی برای آنها و  می تواند یک ویدیو ضبط شده باشد از خود آن محصول که نمایش می­دهد و توضیحاتی را راجع به آن محصول می­گوید.

می­تواند یک مقاله ارزشمند باشد، یا می­تواند یک وبینار باشد. در ادامه می گویم وبینار چیست؟  هر چیز دیگری که به صورت محتوای مختلف ارائه می­شود می­تواند باشد و به  بحث محتوا محدود نمی­شود. خیلی­ها فکر میکنندکه وقتی ما میگوییم محتوا، منظورمان متن یا مقاله هست؟ نه ما منظورمان همه­ی انواع مختلف محتوا است که می­تواند ویدیو، صوتی و خواندنی یا هر چیزدیگری باشد. که در ادامه همه­ی آنها را تقریبا همه ی فرمت های مشخص را با هم بررسی می­کنیم.

همچنین محتوا می­تواند در فضاهای گوناگون ارائه شود، در فضای وب مطرح شود شما میتوانید محتوا را در وب مشاهده کنید و صفحات مختلف محتوا را از یک رادیو بشنوید و در یک قالب پیام بازرگانی از رادیو پخش شود یا در یک مجله  بتوانید مطالبی را مطالعه بکنید یا هر جای دیگری. محتوا علاوه بر فضای دیجیتالی و آن­لاین می­تواند بصورت اف­لاین هم در اختیار شما قرار بگیرد. ولی ما در این دوره تمرکزمان بر روی بحث آنلاین و فضای وب هست و  سعی می­کنیم محتوایی را که می گوییم در این قالب و رسانه­های نوین باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

هفت روز , هفت داستان واقعی 
 هدیه ویژه برای شما  لیسنینگ با داستانهای واقعی
برای دریافت هدیه موبایل خودت رو وارد کن
دریافت هدیه لیسنینگ
close-link