لغات انگلیسی را چگونه حفظ کنیم ؟ بهترین راه حل برای حفظ لغات انگلیسی

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
لغات انگلیسی

روش های یادگیری لغات انگلیسی: 

لغات انگلیسی , اولین قدم برای اینکه یادگیری یه زبان جدید رو شروع کنید , اینه که حد اقل چند تا لغت بدونید . اگه دقت کنید حرف زدن ما همین لغاتی هست که بلدیم و از اونا استفاده میکنیم  . زبان فارسی هم همین طوره , همه چیز با لغت شروع شد . ما با یادگیری اولین لغت تونستیم صحبت کنیم بعد از اون دومین لغت و همین طور پیشرفت کردیم تا بعدش تونستیم جمله ها رو بسازیم .

حفظ کردن لغات انگلیسی

حفظ کردن لغات برای یادگیری زبان جدید کار حتمی هست . البته منظور ما همه لغات نیست ولی خب باید یه تعداد لغت رو بلد باشید تا بتونید برید سراغ بقیه . تا بتونید جمله بسازید . تا بتونید صحبت کنید . بتونید گرامر ها رو متوجه بشید . مثلا حفظ کردن ۱۰۰۰ لغت پرکاربرد زبان انگلیسی کاری که حتما باید قبلش انجام داده باشید . اما یه نکته اینکه حفظ کردن لغات برای یک گروه از زبان آموزان  کار خسته کننده ای هست . خیلی ها اصلا نمیدونند برای حفظ کردن لغات باید چه کار کنند . ما در اینجا سعی کردیم تا راه حل هایی رو که خودمون امتحان کردیم رو بیاریم . و  تجربه خودمون رو با شما در میون بزاریم . شما هم اگه تجربه ای دارید در قسمت نظرات بنویسید تا ما و سایر دوستان استفاده کنیم .

 

فلش کارت زبان انگلیسی (Flash cards)

راستش اولین کاری که به ذهنمون رسید این بود که فلش کارت درست کنیم . لغات مهم رو هم داخلش مینوشتیم و میذاشتیم جیبمون . فلش کارتام رو هم به این شکل درست میکردم که یک طرف لغت انگلیسی بود و یک طرف معنی فارسی اون . بعد یه مدت هم فلش کارت ها رو بزرگ تر کردم و یه طرف کاغذ چند تا لغت مینوشتم و اون طرف هم چند تا معنی . حفظ کردن به این شکل یک سری مزایا داشت یک سری معایب . از مزایاش این بود که لغات رو توی جیبم داشتم و یه جایی اگه حال داشتم اتوبوسی , مترویی در میاوردم و یه نگاه میکردم  . معایبی هم داشت که یکیش بریدن کاغذ بود . یکیش دردسر زیاد شدن فلش کارت ها بود . برای اینکه کاغذ نبردم رفتم و دادم یه جا واسم کلی کاغذ رو به اندازه مساوی برید . یه کار دیگه هم که کردم رفتم و یه فلش کارت آماده که مربوط به ۱۱۰۰ لغت بارونز میشه رو گرفتم .

دفتر لغات  انگلیسی

یکی از کارهایی که هنوز هم انجام میدم و ازش راضی هستم هیم دفتر لغات انگلیسی هستش  . به نظرم دفتر لغات دردسر بریدن کاغذ رو دیگه نداشت پس از نظر من کار یه مقدار آسون تر شده بود . همین طور دیگه مرتب کردنش هم خیلی کار سختی نبود چون همیش به هم وصل بود و توی جیبم هم جا میشد . به نظرم برای یاد گیری لغات زبان انگلیسی شما هم حتما یه دفتر لغت تهیه کنید . البته یه کاری هم که من میکردم اگه لغتی رو که صفحات اول بود رو یادم میرفت دوباره مینوشتم تا مرور بشه . همین الان هم اگه لغتی رو جایی ببینم که معنی اونو بلد نباشم سریغ میرم داخل دفتر لغاتم مینویسم. یادمه یه بار تلویزیون یه مستند راجع به یکی از هم وطنایی که بیشتر از ۲۰ تا زبان رو بلد بود تهیه کرده بود و اون آقا برای هر زبان دفتر لغت داشت .

گذاشتن کد برای لغات انگلیسی

گذاشتن کد برای یادگیری و حفظ لغات انگلیسی کاری که این چند سال دیدم خیلی زیاد استفاده میشه . مخصوصا برای کلمات ۵۰۴ و ۱۱۰۰ که خیلی از سایت ها دارن بسته هاش رو میفروشن . من خودم این روش رو یه مدت امتحان کردم . بسته ای تهیه نکردم , خودم کد میزاشتم روی هر لغت , به نظرم هم این طوری جالب تره که هر کی خودش یه کدی رو واسه یه لغت بزاره . ولی بعد از یه مدت بین کدهایی که گذاشته بودم گم شده بودم . یعنی کدها رو اصلا یادم نمی آمد . که دیگه ولش کردم . اگه بخواید ما کدینگ ۵۰۴ رو به صورت رایگان داخل سایتمون داریم که به درخواست کاربرامون گذاشتم . میتونید دانلود کنید و استفاده کنید .

تکرار لغات انگلیسی، تکرار و تکرار!

خب مهم ترین قسمت هم همینه . اگه ما فلش کارت تهیه کنیم . یا دفتر چه لغت یا هر روش دیگه ای ولی تکرار نکنیم غول فراموشی میاد و همه چی رو با خودش میبره . نه تنها در مبحث زبان انگلیسی , در هر رشته ای حتی کارهای روزانه اگه تکراری نباشه ما ممکنه اونا رو فراموش کنیم . حتما سعی کنید در دوره های زمانی مختلف لغاتی رو که یاد گرفتید رو تکرار کنید  تا فراموششون نکنید .

جعبه لایتنر

جعبه لایتنر که بعضی برداشن همونو اسمشو عوض کردن گذاشتن جی ۵ , که به نظرم کار خیلی زشتی هست . از بحث دور نشیم . جعبه لایتنر که مقالش داخل وب سایت ما هم هست میشه گفت ترکیب فلش کارت و تکرار هست . یعنی شما فلش کارتها رو داخل جعبه میزارید و بر اساس بازه ای که جعبه داره فلش کارتها رو تکرار میکنید . دوره های زمانی تکرار داخل این جعبه بر اساس منحنی فراموشی ساخته شده و از نظر من چیز جالبی هست . خیلی ها رو دیدم از همین جعبه نتیجه های خوبی گرفتن . ساختنش هم خیلی راحته میتونید خودتون بسازید و ازش استفاده کنید .

مطالعه آزاد

این روش هم فوق العادست . اولش که میشنیدم واسم خیلی ملموس نبود که مثلا برم روزنامه بخونم که زبانم خوب بشه ولی بعد از اینکه امتحان کردم دیدم واقعا تاثیر خوبی داره . توی این روش لغات رو خیلی کاربردی یاد میگیرید و امکان فراموشی اون کمتره .  میتونید برای مطالعه آزاد از کتاب های انتشارات پنگوئن یا آکسفورد بوک ورمز (book worms) استفاده کنید که سطح بندی هم داره و سطح مناسب خودتون رو تهیه کنید و بخونید . داستان های کوتاه انگلیسی هم که تخصص ماست میتونید  در قسمت مجموعه deep english  از وب سایت خودمون تهیه کنید و استفاده کنید .

طبقه‌بندی کردن لغات انگلیسی

با طبقه‌بندی  لغات انگلیسی، حفظ کردن اونها راحت تر میشه , به این مثال توجه کنید :

q

میوه جات FRUIT سبزیجات VEGETABLES
گلابی Pear کرفس Celery
Peach هلو گل کلم Cauliflower
Apple سیب نخود Pea
Cherry گیلاس پیاز Onion
Melon خربزه هویج Carrot

شما همچنین می‌توانید لغاتی را که از لحاظ دستوری، ریشه‌ای، معنایی و … با هم مرتبط هستند، یکجا یاد بگیرید:

q

بچه child
بچگی childhood
بچگانه childish
بی‌اولاد childless

خب در آخر خیلی طولانیش نکنیم . مسلما همه با هم فرق دارند و هر کس با یه روش راحت تره . شما هم راه های مختلف رو امتحان کنید و با هر روشی راحتتر بودید ادامه بدید . اگه هم روشی دیگه ای دارید میتونید در قسمت نظرات بنویسید تا ما و سایرین از اون روش استفاده کنیم .ممنون که با deep english  همراه بودید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

هفت روز , هفت داستان واقعی 
 هدیه ویژه برای شما  لیسنینگ با داستانهای واقعی
برای دریافت هدیه موبایل خودت رو وارد کن
دریافت هدیه لیسنینگ
close-link