چگونه کلمات انگلیسی را به خاطر بسپاریم ؟ و آنها را یاد بگیریم ؟

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
کلمات انگلیسی

کلمات انگلیسی را چگونه به خاطر بسپاریم ؟

کلمات انگلیسی , اینکه چگونه کلمات انگلیسی را به خاطر بسپاریم سؤالی است که شاید هرکسی جوابی برایش داشته باشد. افراد بسیاری هم هستند که از تصور یادگیری کلمات انگلیسی جدید وحشت دارند، چون گمان می‌کنند که این کار فقط شامل حفظ کردن با تکرار است. خوشبختانه اصلا این طور نیست؛ چه در حال یادگیری یک زبان جدید باشید و چه بخواهید زبانی را که بلد هستید تقویت کنید، می‌توانید از ابزارهای متنوعی که در این زمینه وجود دارند استفاده‌ کنید و کلمات جدیدی فرا بگیرید. در این مقاله ۳ روش را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید کلمات انگلیسی را به درستی به خاطر بسپارید.

روش اول: ایجاد ارتباط

۱. بین کلمات ارتباط برقرار کنید

چه در حال یادگیری کلمات جدید در زبان مادری خود باشید و چه در یک زبان خارجی، ایجاد ارتباط بین کلمات به شما کمک می‌کند تا کلمات جدید را بهتر به خاطر بسپارید. ارتباط‌های غیرمعمولی، واضح یا خنده‌دار بیشتر از انواع دیگر ارتباط‌ها به شما کمک می‌کنند تا کلمات جدید را حفظ کنید.

اگر در حال یاد گرفتن یک زبان خارجی هستید، کلمات جدید را با کلماتی از زبان اصلی خودتان ارتباط دهید. اگر کلمه‌ی جدید شبیه کلمه‌ای در زبان اصلی خودتان است، یک ارتباط تصویری ذهنی بین این دو کلمه بسازید.

ارتباط بین کلمات همچنین برای زمانی که کلمات جدیدی در زبان اصلی خودتان یاد می‌گیرید نیز مفید است.

در زمان ایجاد ارتباط بین کلمات، باید تصویری کاملا واضح را در ذهن بسازید و آن را چند بار در روز مرور کنید تا این ارتباط در حافظه‌تان ثبت شود.

مقاله مرتبط:   افعال دو کلمه ای در زبان انگلیسی به همراه مثالهای کاربردی

 

۲. از تکنیک‌های به‌یادسپاری استفاده کنید

این تکنیک شکلی تغییریافته‌ از ارتباط بین کلمات مشابه است که در آن، با حروف ابتدایی یک دسته از کلمات، یک کلمه‌ی دیگر می‌سازید.

یک راه دیگر، تقسیم یک کلمه به بخش‌های مختلف است: برای مثال، کلمه‌ی «abrogate» به معنی لغو یا باطل کردن است و براساس حروفی که آن را می‌سازند، به چند بخش تقسیم می‌شود. شاید این کلمه را بتوانید به شکل a+bro+gate بخش‌بندی کنید و تصور کنید که یک (a) دوست‌تان (bro) در جلوی دری (gate) ایستاده است و شما ورود وی را لغو می‌کنید.

مانند ارتباط کلمات، تکنیک‌های به‌یادسپاری زمانی به بهترین شکل عمل می‌کنند که مفاهیم جدید را با دانش قبلی‌تان پیوند بدهید.

۳. خلاق باشید

اغلب ساده‌تر است که چیزهای عجیب یا غیرمعمول را به جای چیزهای معمولی به یاد بیاورید، پس در ساختن ارتباط‌های بین کلمات خلاق باشید.

برای مثال، کلمه‌ی «banal» به معنی «خسته‌کننده یا روزمره» است. برای اینکه تعریف این واژه را به خاطر بسپارید، شاید یک پوست موز (چون اول کلمه‌ی banal مشابه ابتدای کلمه‌ی banana است) را شناور در یک کانال (چون آهنگ کلمه‌ی canal مشابه banal است) تصور کنید. این تصویر برای به خاطر سپردن بسیار واضح است و نیز در عین حال،‌ تصویری از یک چیز معمولی است که به شما کمک می‌کند تا بین کلمه‌ی «banal» و تعریف «خسته‌کننده یا غیرجذاب» رابطه برقرار کنید.

 

روش دوم: ایجاد یک محیط یادگیری تعاملی

 

۱. کلمات جدید را در محیط اطراف‌تان به کار ببرید

 

برگه یادداشت‌های چسبان یا کاغذهای بزرگ سفید را در مکان‌هایی که زیاد به آنها رفت‌وآمد می‌کنید، مثل دستشویی یا آشپزخانه بچسبانید. هر بار که با این کاغذ روبه‌رو می‌شوید، کلمات جدید و تعاریف‌شان را بر روی آن اضافه کنید. با این کار در طول روز به طور مکرر خود را در معرض کلمات جدید قرار می‌دهید.

اگر معنای کلمه‌ای را فراموش می‌کنید،‌ معنای آن را بر روی کاغذ بنویسید. حتی می‌توانید از کشیدن نقاشی یا تصویر برای تعریف کلمه استفاده کنید تا راحت‌تر آن را به خاطر بسپارید.

برای یادگیری کلمات یک زبان خارجی، سعی کنید کلمات را بر روی برگه یادداشت‌های چسبان بنویسید و بر روی لوازمی مثل آینه و میز قرار دهید. همچنین این برگه‌ها را بر روی اشیایی که کلمه به آنها اشاره دارد بچسبانید تا ارتباط قوی‌تری بین کلمه و شیء در ذهن‌تان ایجاد شود.

۲. کلمات جدید را به بخشی از زندگی‌تان تبدیل کنید

به کار بردن کلمات جدید در جملاتی که به زندگی‌تان مربوط هستند به شما کمک می‌کند تا ارتباطی قوی و مرتبط بسازید.

برای مثال، اگر می‌خواهید استفاده از کلمه‌ی «azure» را یاد بگیرید، که به معنای آبی پررنگ است، آن را در چند جمله‌ای که با موقعیت کنونی‌تان مرتبط هستند، استفاده کنید: «بطری شامپوی جدیدم آبی پررنگ است.» یا «الان آسمان آبی پررنگ است.»

۳. یادگیری را به بازی تبدیل کنید

هرچه بیشتر در هنگام یادگیری کلمات تفریح کنید، با احتمال بیشتری یادشان می‌گیرید.

بازی‌های مختلفی برای یادگیری کلمات انگلیسی در اینترنت وجود دارد، می‌توانید از آنها هم استفاده کنید.

۴. یادگیری خود را به شکل بصری ثبت کنید

این تکنیک مخصوصا اگر یک یادگیرنده‌ی بصری باشید برای‌تان مفید است.

دفترچه‌ای برای نوشتن کلمات جدید به همراه تعاریف‌شان داشته باشید. تا می‌توانید نوشتن این کلمات را تکرار کنید تا در خاطرتان ثبت شوند.

با استفاده از کلمات جدید داستان بسازید. می‌توانید داستان‌هایی بنویسید که در آنها از کلمات جدید استفاده شده باشد یا می‌توانید خودتان را به چالش بکشید و داستانی را فقط با کلماتی مشخص بنویسید.

نقاشی‌ها و تصاویری بکشید که معنای کلمات را برسانند. اگر به کارهای هنری علاقه دارید یک دفتر داستان تصویری برای خودتان درست کنید.

مقاله مرتبط:   تکنیک‌های حفظ کردن لغات جدید در یادگیری زبان انگلیسی (بخش اول)

چگونه کلمات انگلیسی را به خاطر بسپاریم

روش سوم: تمرین تکنیک‌ها

 

۱. روش‌های مناسب خودتان را پیدا کنید

 

شاید نیاز باشد تکنیک‌های مختلف یادگیری را امتحان کنید تا متوجه شوید کدام‌یک از آنها برای‌تان بهتر است.

۲. با فلش‌کارت تمرین کنید

یکی از بهترین روش‌هایی که برای هر زمانی مفید است، فلش کارت است که ساده ولی در عین حال بسیار مؤثر است.

هر کلمه‌ی جدید را بر روی یک طرف یک برگه‌ی یادداشت کوچک بنویسید و در طرف دیگر تعریف آن را یادداشت کنید.

روزی چند بار فلش کارت‌های خود را مرور کنید و سعی کنید قبل از برگرداندن هر کاغذ، تعریف کلمه را به یاد بیاورید.

نرم‌افزارهایی نیز برای ساخت فلش کارت در تلفن‌های هوشمند یا تبلت‌ها وجود دارند که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

۳. خودتان را در معرض کلمات جدید قرار دهید

متن‌هایی متناسب با سطح زبان‌تان بخوانید و در حین خواندن، به دنبال یافتن معنای کلمات جدید و نوشتن آنها در یک دفترچه باشید.

اگر قصد تقویت دایره‌ی لغات خود در زبان مادری‌تان را دارید، می‌توانید متون تخصصی‌تر یا دانشگاهی بخوانید.

اگر می‌خواهید یک زبان جدید یاد بگیرید با توجه به سطح زبان‌تان متن‌ها را انتخاب کنید. مثلا اگر در سطح ابتدایی هستید، کتاب‌های نوجوانان را بخوانید تا کلمات پایه را یاد بگیرید یا اگر در سطح متوسط قرار دارید، کتاب‌هایی در رده‌ی سنی جوانان برای‌ شما مناسب هستند.

خواندن کتابی به زبان مورد نظرتان که قبلا آن را به زبان مادری‌ خوانده‌اید، می‌تواند مفرح باشد و راهی مؤثر برای تمرین دایره‌ی لغات و مهارت‌های زبانی است.

۴. خودتان را بیازمایید

هر از گاهی از خودتان آزمون دایره‌ی لغات بگیرید تا متوجه شوید که باید بر روی چه کلماتی بیشتر کار کنید.

وب‌سایت‌های مختلفی وجود دارند که آزمون‌های لغات را به شکل آنلاین برگزار می‌کنند. بعضی از این وب‌سایت‌ها به شما اجازه می‌دهند تا سطح زبان خود، مدت آزمون مورد نظر و موضوع کلمات را انتخاب کنید و بعضی دیگر، اجازه می‌دهند با فهرست خاصی که خودتان از کلمات دارید، آزمونی طراحی کنید.

۵. تا می‌توانید از کلمات جدید استفاده کنید

از کلمات جدید در مکالمات روزمره، در نوشته‌ها و هر فرصتی که به دست می‌‌آورید، استفاده کنید.

هر چه بیشتر از کلمات جدید استفاده کنید،‌ بهتر آنها را درک می‌کنید و به خاطر می‌سپارید.

برگرفته از: wikihow

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

هفت روز , هفت داستان واقعی 
 هدیه ویژه برای شما  لیسنینگ با داستانهای واقعی
برای دریافت هدیه موبایل خودت رو وارد کن
دریافت هدیه لیسنینگ
close-link