تفاوت آزمون تافل و آیلتس ,آزمون تافل چه تفاوتی با آزمون ایلتس دارد؟

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
تفاوت آزمون تافل و آیلتس

 تفاوت آزمون تافل و آیلتس

تفاوت آزمون تافل و آیلتس

تفاوت آزمون تافل و آیلتس در چیست. آزمون تافل چه تفاوتی با آزمون ایلتس دارد آزمون تافل یا آزمون آیلتس ,چرا آزمون تافل؟چرا آزمون ایلتس ,سوالاتی که همه میپرسند . آیا تفاوت های آزمون تافل و آیلتس  مهم است . آیا تفاوت آزمون تافل و آیلتس فقط در نمره است ؟ ایا تفاوت آزمون تافل و آیلتس در ایران فرقی هم دارد .

تفاوت آزمون تافل و آیلتس

 ۱ تفاوت در لهجه

آزمون تافل، امریکایی و آزمون آیلتس، انگلیسی، استرالیایی، ایرلندی، اسکاتلندی و … می‌باشد. اگر چه از لحاظ محتوا و ساختار دستوری تفاوت چندانی بین گونه‌های مختلف زبان انگلیسی وجود ندارد و تسلط به یکی‌ از آنها به منزله ی تسلط بر تمام آنهاست، ممکن است برخی‌ از دانش آموزان در قسمت شنیداری آزمون با مشکل مواجه شوند که البته با چند هفته تمرین پیاپی این مشکلات تا حد زیادی برطرف میشوند. غالب مؤسسات زبان در ایران با لهجه ی امریکایی کار می کنند، و بیشتر فیلم‌ها و سریال‌های موجود در بازار متعلق به کشور امریکا هستند و این خود باعث میشود زبان آموزان در شنیدن و درک لهجه امریکایی تواناتر باشند. اما از سوی دیگر امریکایی‌ها به مراتب سریعتر از سایر کشورهای انگلیسی‌ زبان صحبت میکنند و به عبارتی کلمات و حرفها را “می خورند” در حالی‌ که بریتانیایی‌ها شمرده تر صحبت می کنند.

تفاوت آزمون تافل و آیلتس

۲ نوع سؤالات

 

آزمون TOEFL چهار گزینه ای است. در حالی‌ که آزمون IELTS علاوه بر سؤالات چهار گزینه ای جواب کوتاه یک تا چهار کلمه ای و تک حرفی‌ دارد. مثلاً برای پاسخ دادن به سؤالات true, false و yes, no یا match کردن جمله با پاراگراف‌ها و… از آنجا که آزمونهای رسمی‌ در ایران غالباً چهار گزینه ای می باشند، اکثر زبان آموزان آزمونهای تستی را به تشریحی ترجیح میدهند، چرا که خطا پذیری این گونه پاسخ‌ها به مراتب کمتر است از جواب‌های کوتاه IELTS که در آن کوچک و بزرگ نوشتن برخی‌ از حروف و یا اشتباهات املایی می تواند منجر به از دست دادن تمام نمره ی سؤال بشود حتی اگر جواب درست باشد.

 

۳ تعداد readingهای

تعداد readingهای  IELTS از TOEFL کمتر است، اما بیشتر زبان آموزان معتقدند که سطح reading های IELTS دشوارتر و طولانی تر از TOEFL می‌باشند.

 

۴نحوه ارائه شدن listening

یکی‌ از تفاوت‌های برجسته ی دو آزمون نحوه ارائه شدن listening است. در آزمون آیلتس شما سؤال‌ها را در مقابل خود دارید و همزمان که گوش می‌دهید می توانید به ترتیب سؤال‌ها را پاسخ دهید، در حالی‌ که آزمون TOEFL با وجود داشتن listening های طولانی‌ چنین امکانی را به شما نمی دهد و باید ابتدا به تمام مکالمه یا سخنرانی گوش دهید، یادداشت برداری کنید، و از حافظه ی خوبی برخوردار باشید، تا پس از اتمام یک قسمت که سؤالها به شما نشان داده میشود، بتوانید به آنها پاسخ دهید.

 

۵ اولین و مهمترین

اولین و مهمترین  ملاک برای اینکه کدام آزمون را بدهید این است که دانشگاه یا شرکتی که از شما نتیجه ی این دو آزمون را می‌خواهد کدام را می‌پذیرد. یعنی‌ باید دانشگاه را انتخاب کنید، و ببینید چه آزمونی می‌خواهد، بعد تصمیم بگیرید.

 

۶ آزمون آیلتس به دو صورت ارائه می شود:

جنرال، برای مهاجرانی که لزوماً قصد تحصیل ندارند که ساده تر است و آکادمیک که مخصوص ارائه به دانشگاه هاست. اما تافل فقط به صورت آکادمیک برگزار می شود.

 

۷ یکی‌ دیگر از تفاوت های میانه

یکی‌ دیگر از تفاوت های میانه  دو آزمون مهارت ترکیب و تلفیق اطلاعات است که تافل برای speaking و writing می‌خواهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

هفت روز , هفت داستان واقعی 
 هدیه ویژه برای شما  لیسنینگ با داستانهای واقعی
برای دریافت هدیه موبایل خودت رو وارد کن
دریافت هدیه لیسنینگ
close-link