آزمون تولیمو چیست و چگونه باید در آن شرکت کرد

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
ترجمه مقالات دانشگاهی

 

آزمون تولیمو

 

 

تولیمو (The Test of Language by the Iranian Measurement Organization) آزمونی است که توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می شود و آزمونی استاندارد برای تعیین سطح دانش زبان آموزان می باشد و همانند آزمون تافل یا آیلتس، برای متقاضیان آزمون فوق لیسانس و دکتری مناسب است. بیشتر متقاضیان این آزمون را داوطلبان آزمون دکتری تشکیل می دهند زیرا داشتن نمره ی زبان لازمه ی قبولی در آزمون دکتری می باشد. برای شرکت در این آزمون هیچ محدودیت سنی وجود ندارد و تنها داشتن حداقل مدرک دیپلم کافی می باشد. هزینه این آزمون در سال جاری (۱۳۹۴)، ۴۴۰٫۰۰۰ ریال می باشد.

 

این آزمون دارای دو دفترچه است . دفترچه شماره یک شامل آزمون تشریحی است و داوطلبان ۳۰ دقیقه برای پاسخ گویی فرصت دارند و پاسخ ها را در همان دفترچه می نویسند. دفترچه شماره دو دارای ۱۶۰ سوال تستی شامل بخش ساختار و نوشتار زبانی(Writing) ، خواندن و درک مطلب (Reading comprehension)و درک مطلب شفاهی يا شنيداری(Listening comprehension) می باشد. بخش نوشتاری شامل ۴۰ سوال و مدت پاسخگویی ۳۰ دقیقه، بخش درک مطلب ۵۰ سوال و مدت پاسخگویی ۵۵ دقیقه و درک مطلب شفاهی دارای ۵۰ سوال و مدت پاسخگویی ۳۵ دقیقه می باشد. در آزمون تولیمو،فایل صوتی مربوط به بخش شنیداری(Listening) از بلندگو پخش می شود و داوطلبان می بایست با توجه به متن صدا به سوالات پاسخ دهند. بسیار مهم است که بدانید متن صدا تنها یک بار از بلندگو پخش می شود وبه هیچ وجه قابل تکرار نیست.

 

در آزمون تولیمو نمره منفی لحاظ نمی گردد و نمره مورد قبول از ۳۱۰ تا ۶۷۷ است. نمره بالاتر از ۶۰۰ عالی، بین ۵۲۰ تا ۵۹۹ خوب ، بین ۴۸۰ تا ۵۱۹ متوسط و کمتر از ۴۷۹ ضعیف شمرده می شود. همچنین بخش نوشتاری از ۱ تا ۶ می باشد و در کنار نمره کل در کارنامه درج می شود. نتایج آزمون حدود ۳۰ تا ۴۰ روز بعد از آزمون اعلام می شود و از طریق سایت سازمان سنجش قابل مشاهده است. بعد از اعلام نتایج نسخه ای از کارنامه به نشانی اعلام شده در هنگام ثبت نام، پست می شود.

 

آزمون تولیمو تنها مورد قبول در دانشگاه ها و موسسات داخل کشور است اما آزمون تافل و آیلتس نه تنها داخل کشور بلکه برای ارزیابی فهم تمامی مهارت های زبان انگلیسی در دانشگاه ها و دانشکده های انگلیسی زبان از جمله آمریکا، انگلیس و استرالیا نیز مورد قبول است.

 

 

 

One Comment:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

هفت روز , هفت داستان واقعی 
 هدیه ویژه برای شما  لیسنینگ با داستانهای واقعی
برای دریافت هدیه موبایل خودت رو وارد کن
دریافت هدیه لیسنینگ
close-link