راه های تقویت مهارت شنیداری در زبان انگلیسی

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
راه های تقویت مهارت شنیداری در زبان انگلیسی

راه های تقویت مهارت شنیداری در زبان انگلیسی

راه های تقویت مهارت شنیداری در زبان انگلیسی

بسیاری بر این باورند که مهارت شنیداری سخت ترین مهارت زبان انگلیسی میباشد و همواره مشکلاتی را در یادگیری این مهارت دارند، ولی باید بگوییم که یادگیری هر مهارتی در هر زبانی روش ها و شیوه های خاص خود را دارد و اگر بتوانیم از روش های درست یادگیری استفاده کنیم قطعاً یادگیری این مهارت خیلی راحت تر میشود.

یادگیری نکات زیردر تقویت مهارت شنیداری شما موثر خواهد بود :

۱ قبل از هر چیز، خود را کودکی فرض کنید که تازه متولد شده است. همانطور که کودکان قبل از اینکه قادر به صحبت کردن باشند فقط گوش میکنند شما هم باید زمان زیادی را صرف تمرین گوش کردن به مطالب گوناگون کنید. به بیان دیگر انتظار نداشته باشید که در مدت کوتاهی بتوانید در این زمینه مهارت لازم را کسب کنید. شما باید در این راه صبور و سختکوش باشید.

۲ برای شروع، به مکالمات کوتاه انگلیسی با کلمات و جملات ساده گوش کنید. به مرور زمان که بر مهارت شما افزوده شد، مدت زمان مکالمات و میزان دشواری کلمات و عبارات بکار رفته را افز��یش دهید.

۳ تمرین شنیداری را بطور منظم انجام دهید تا به آن عادت کنید. به یاد داشته باشید که ما ۲ گوش و یک زبان داریم و این یعنی که باید دو برابر بیشتر از آنچه حرف میزنیم بشنویم.

۴ در هر یک از مراحل یادگیری، بیشتر به مطالبی گوش کنید که برایتان لذت بخش تر بوده و یا اطلاعاتی در مورد آن دارید، به این ترتیب شما میتوانید بدون هیچ احساس خستگی مطالب انگلیسی طولانی مدت را گوش کنید.

۵ اگر معنی کلمات یا عباراتی را نمیدانید جای نگرانی نیست. با در نظرگرفتن مفهوم کلی آنچه گوش میدهید، میتوانید معنی آن کلمه یا عبارت را حدس زده و ابهامات خود را به سادگی برطرف کنید.

حال باید بگویم که اگر مهارت listening شما بهبود یابد، شما به راحتی قادر خواهید بود تا با لهجه ایی قابل قبول صحبت کرده و با دیگران به راحتی ارتباط برقرار کنید. زمانی که شما زیاد به مکالمات و فایل های صوتی انگلیسی گوش می دهید بعد از مدتی سعی میکنید تا مشابهه آن افراد صحبت کنید، بنابراین بعد از مدت زمان کوتاهی شما میتوانید تقریباً مانند یک آمریکایی زبان یا یک انگلیسی زبان صحبت کنید. پس به نتیجه میرسیم که تقویت مهارت شنیداری تاثیر مستقیم و مثبتی بر صحبت کردن شما دارد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

هفت روز , هفت داستان واقعی 
 هدیه ویژه برای شما  لیسنینگ با داستانهای واقعی
برای دریافت هدیه موبایل خودت رو وارد کن
دریافت هدیه لیسنینگ
close-link