یادگیری یک زبان‌ خارجی چه تاثیری در زندگی شما دارد؟

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

یادگیری یک زبان‌ خارجی چه تاثیری در زندگی شما دارد؟

 

 

یادگیری یک زبان خارجی می‌تواند زندگی شما را به شیوه‌های زیادی بهبود بخشد و بر مواردی مانند سلامتی، فرصت‌های شغلی، روابط و رشد و توسعه‌ی فردی اثر بگذارد. متاسفانه عموما آدم‌ها در یادگیری زبان‌های دیگری غیر از زبان مادری‌شان بسیار تنبل هستند. وقتی زبان دیگری را بدانید درهای زیادی به روی‌تان گشوده می‌شود. در این مقاله ۷ دلیل ذکر می شود که می‌گوید یادگیری یک زبان‌ خارجی چه تاثیری در زندگی شما دارد.

 

بهبود سلامت ذهن

brain-health

مطالعات و پژوهش‌های زیادی وجود دارد که نشان‌دهنده‌ی مزایا و اهمیت یادگیری زبان‌هایِ خارجی بدون در نظر گرفتنِ سن و سال است. این مزایا عبارتند از بهبود حواس و حافظه، تمرکزِ بیشتر و بهبودِ مهارتِ شنیدن. تست‌های آنلاین زیادی برای تعیینِ سطحِ زبان وجود دارد و یافتنِ یک تست خوب کار مشکلی است البته می‌توانیم به کمک تست‌های مختلف تا حدودی سطح خود را در یک زبان بسنجیم.

مقاله مرتبط: ۹ عادت افرادی که ذهنی قدرتمند دارند

افزایش فرصت‌های شغلی

زبان‌های خارجی به شیوه‌های مختلفی می‌توانند فرصت‌ها و چشم‌اندازهای شغلی شما را بهبود بخشند. بسیاری از شرکت‌ها در کشورهای مختلفی در سراسر جهان فعالیت می‌کنند،‌ بنابراین استخدام کارکنانی که حداقل یک زبانِ دیگر را می‌دانند، حیاتی است. هر چه تعداد زبان‌هایی که می‌دانید بیشتر باشد، شغل‌های بیشتری در انتظار شماست و برای مشاغل بیشتری انتخاب می‌شوید. وقتی در مقابل شخص دیگری برای استخدام قرار می‌گیرید، دانستن یک زبان، مهارت قابل قبولی است که شما را نسبت به سایر کاندیداها، متمایز می‌کند.

مقاله مرتبط: ۲۲ نکته برای یادگیری زبان خارجی

دوستی و ایجاد رابطه

دوستی و ایجاد رابطه

دانستن یک زبان دیگر به شما این امکان را می‌دهد تا با افرادی که به این زبان صحبت می‌کنند، آشنا شوید و رابطه‌ی دوستی برقرار سازید که بدون دانستن زبان، برقراری این روابط ممکن نخواهد بود. علاوه بر روابط و دوستی‌ها، شما با یک زبان دیگر، می‌توانید با فرهنگ‌های مختلف آشنا شوید و در مباحث و موضوعات هیجان‌انگیزی شرکت کنید که تا پیش از آن امکانش را نداشتید.

می‌توانید با فرهنگ‌ها، دیدگاه‌ها و ارزش‌های کشورهای دیگر آشنا شوید و دیدگاه سایر مردم جهان را در مورد فرهنگ و نحوه‌ی زندگی خود بدانید. صحبت به یک زبان دیگر به شما اجازه می‌دهد دوستی‌ها و روابط عمیق‌تری با سایرین داشته باشید.

مقاله مرتبط: با جالب‌ترین فواید دوستی برای سلامتی آشنا شوید

امکان سفر به نقاط مختلف

سفر به نقاط مختلفدر تعطیلات،‌ سفر به مناطقی که با زبان آنجا آشنایی دارید،‌ تجربه‌ی فوق‌العاده‌ای است. هیچ چیز جالب‌تر از این نیست که بتوانید به راحتی با افراد محلی رابطه برقرار کنید، مسیرتان را پیدا کنید و با هر کسی که خواستید صحبت کنید.

یکی از مهمترین مزایای دانستن یک زبان خارجی این است که آن زبان ممکن است در نقاط مختلفی از جهان از جمله کشور اصلی مورد استفاده قرار گیرد، برای مثال زبان اسپانیایی در اسپانیا، مکزیک، کلمبیا، آرژانتین، پرو، شیلی، کوبا و بسیاری از کشورهای دیگر صحبت می‌شود.

بهبود قدرت یادگیری

وقتی زبان جدیدی را یاد می‌گیرید، مغز شما به طور خودکار، راهی برای یادگیری بهتر پیدا می‌کند. اگر شما بخواهید چندین زبان دیگر یا مهارت‌های دیگری بیاموزید، تسلط بر یک زبان دیگر می‌تواند آمادگیِ ذهن شما را برای تطابق با یادگیری دانش و اطلاعات جدید، بیشتر کند.

مقاله مرتبط: چطور هر چیزی را یاد بگیریم و از یادگیری آن لذت ببریم؟

لذت بردن از سبک‌ زندگی‌های مختلف

سبک زندگی متفاوت

تکلم به یک زبان خارجی این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا با آثار هنری کشورهای دیگر آشنا شوید. دیگر نیازی به کتاب‌ها و فیلم‌های ترجمه شده یا دوبله شده ندارید و می‌توانید زیبایی آثار هنری را در زبان اصلی‌شان مشاهده کنید،‌ این آثار می‌تواند فیلم‌های بالیوودی، رپ سوئیسی یا هر چیز دیگر باشد که می‌توان آن را در بهترین حالت ممکن درک نمود.

اعتماد به نفس

غلبه بر ترس‌ها و تردیدها، درس گرفتن از اشتباهات دیگران، شناخت بهتر از خود و به چالش کشیدن خود، از مزایایی است که دانستن یک زبان خارجی دارد و عزم و شجاعت شما را بیشتر می‌کند. تمرینِ این زبان راهی مناسب برای غلبه بر احساسِ ناامنی و صحبت کردنِ آسان با سایر افراد است.

مقاله مرتبط: فیلم آموزشی : ۳ روش برای افزایش اعتماد به نفس

وقتی قصد دارید یادگیری را شروع کنید، می‌توانید قبل از آن با کمک تست‌ها و آزمون‌های آنلاین سطح خود را بسنجید تا به این ترتیب به اعتمادبه‌نفس بیشتری شروع کنید. برخی سایت‌ها مانند Sporcle و Transparent و برنامه‌هایی مانند Rosetta Stone روشی تعاملی برای یادگیری دارند و می‌توانید خودتان به طور آنلاین یا به همراه سایر افراد، زبان‌های دیگر را بیاموزید.

برگرفته از:‌ lifehack

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

هفت روز , هفت داستان واقعی 
 هدیه ویژه برای شما  لیسنینگ با داستانهای واقعی
برای دریافت هدیه موبایل خودت رو وارد کن
دریافت هدیه لیسنینگ
close-link