چند زبان را می توانید بیاموزید؟

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
چند زبان را می توانید بیاموزید؟

چند زبان را می توانید بیاموزید؟

در این مقاله لغتی جدید را به شما معرفی می کنیم که به احتمال زیاد آن را نمیشناسید: “هایپرپلیگلات [۱]”(انسان های چند زبانی)

پلی گلات (یک انسان چند زبانه) کسی است که چندین زبان مختلف را صحبت می کند، و هایپرپلیگلات کسی است که به تعداد بسیاری زیادی از زبان های دنیا مسلط است. حال، تعداد خیلی زیاد چه تعدادی است؟ شما در مورد محدودیت آن چه فکری می کنید؟ ۶؟۱۲؟۲۰؟ یا بیشتر از اینها؟

می خواهیم کشیش ایتالیایی قرن ۱۹ گیوسپ مزوفانتی[۲] را معرفی کنیم. کاردینال می گوید که ۴۵، ۵۰، ۵۸ و یا حتی تعداد زبان های بیشتری را می داند. مسافرانی که در ایتالیا او را ملاقات کرده اند می گویند که او به راحتی می تواند با افراد فرانسوس، آلمانی، انگلیس، عرب و سایرین حتی به زبان آلگونکویین[۳] (یک زبان بسیار سخت آمریکایی اصیل) مکالمه کند. اما همه آنها مربوط به ۱۵۰ سال پیش بوده و ممکن درست هم نباشند.

ایا امروزه هم افرادی هایپرپلیگلات پیدا می شوند؟ قطعا هستند؛ برای مثال، مردی به نام الکساندر آرگولز[۴] که در برکلی زندگی میکند ، و می تواند به ۵۰ زبان به قدر کافی خوب برای مکالمه صحبت کند که زبان بسیار سختی مانند عربی و کره ای را نیز در بر میگیرد.

در آخرین مقاله از گاردین، آرگولز اظهار کرده است که هیچگونه روش جادویی برای یادگیری زبان وجود ندارد، من اغلب می پرسم که رمز آن چیست و مردم چگونه استعداد به خاطر سپردن لغات و عبارات را دارند. حقیقت این است که ، به ساعات بی پایانی از تمرکز، خواندن، مطالعه کردن و تمرین گرامر مانند تکینیک من که به آن سایه افکندن میگویند، نیاز است که شامل این است که در حال شنیدن یک مکالمه ضبط شده و تکرا آن با صدای بلند به چالاکی در بیرون از منزل قدم بزنی.

یک مثال جالب دیگر گراهام کانسدال[۵] است، که در گروه ترجمه در در یک کمیسیون اروپایی در بروکسل کار میکند و از ۲۳ زبان اروپایی موجود ۱۴ تای آنها را در حدی که می تواند ترجمه کند می داند. مسلما از آنجا که زبان های اروپایی از یک خانواده هستند و با هم ارتباط دارند این امر برای او بسیار ساده تر از دیگران است. برای مثال، فرانسوس، ایتالیایی، اسپانیایی و پرتغالی همگی در یک خانواده هستند و آلمانی، هلندی ، دانمارکی سوئدی و نروژی هم در یک خانواده دیگر هستند. بنابراین اگر یک زبان را از یک خانواده بدانید خیلی راحتتر باقی آنها را نیز می آموزید. (انگلیسی خانواده ای جداگگانه است: بخشی از آن در خانواده اول و بخشی در دومی است).

نکته هایی مخصوص زبان آموزان

داستانهای کافی در مورد چند زبانی ها وجود دارد؛ ما از آنها چه چیز هایی را می توانیم بیاموزیم؟ آیا میتوانند برخی از رموز یادگیری موفقیت آمیز را به ما بگویند؟ در اینجا نکاتی که ممکن است مفید باشد بیان شده است:

۱مطمئن شوید که از این زبان هر روز استفاده میکنید

از هر فرصتی برای صحبت کردن با این زبان استفاده کنید- حتی پای تلفن با افراد کاملا غریبه- و اگر نمیتوانید مطمئن شوید که با خودتان صحبت می کنید.

۲علاوه بر صحبت کردن به این زبان خیلی فکر کنید

مثلا، تصور کنید که فقط انگلیسی صحبت می کنید. وقتی قدم میزنید همه چیز را با خودتان انگلیسی صحبت کنید . به صورت انگلیسی یادداشت برداری کنید و به دوستی زنگ بزنید تا بتوانید با او انگلیسی صحبت کنید.

۳این زبان را دوست داشته باشید

تمام زبان اموزان موفق زبانی را که می آموزند دوست دارند و برای آنها بسیار جذاب است. اگر از چیزی که می خوانید خسته شده اید چیز دیگری را که شما را جذب کند بخوانید. همیشه همانطور مجذوب بمانید که انگار جذب یک شخص شده اید.

 

 

[۱] Hyperpolyglot

 

 

 

[۲] Giuseppe Mezzofanti

 

 

 

[۳] Algonquin

 

 

 

[۴] Alexander Arguelles

 

 

 

[۵] Graham Cansdale

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

هفت روز , هفت داستان واقعی 
 هدیه ویژه برای شما  لیسنینگ با داستانهای واقعی
برای دریافت هدیه موبایل خودت رو وارد کن
دریافت هدیه لیسنینگ
close-link