تکنیک سایه زنی ( Shadowing ) چیست ؟

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
تکنیک سایه زنی ( Shadowing ) چیست ؟

تکنیک سایه زنی ( Shadowing ) چیست ؟

تکنیک سایه زنی ( Shadowing ) چیست ؟تکنیک سایه زنی

 

تکنیک سایه زنی یک روش تجربیست که به صورت تکرار کلمات بدون وقفه بعد از شنیدن به کار میرود. زمان عکس العمل بین شنیدن یک کلمه و تلفظ کردن اون چیزی بین ۱۵۰میلی ثانیه تا ۲۵۴ میلی ثانیه است, این تاخیر همان فاصله بین هجاهای گفتار است. وقتی از یک نفر خواستند که کلمات رو به این شکل تکرار کنه اون در واقع به شکل خودکار به بررسی نحو و معنا شناسی میپردازد. در طول تمرین سایه زنی طرز سخن گفتن پس از شنیدن تقلید میشودو کلمات بلند تر از چیزی که شنیده میشوند تکرار میشود.

با استفاده از تصیر برداری Functional (نوعی تصویر برداری پزشکی ) دریافتند که سایه زنی ناکلمه ها از طریق یک جریان پشتی که سیستم شنوایی و موتور گفتار رو از یک مسیر در قشر بالایی کرتکس مغز به هم متصل میکند رخ میدهد.

تکنیک سایه زنی اولین بار به عنوان یک روش تحقیقاتی در گروه Leningrad  به رهبری Ludmilla Andreevna Chistovich در اواخر سال ۱۹۵۰ استفاده میشده. موضوع تحقیقاتی این گروه درک گفتار و لکنت زبان بوده است.

در این مقاله بیشتر سعی شد به بررسی علمی روش سایه زنی پرداته بشه و  در مقاله بعد به بررسی بیشتر این تکنیک در یادگییری زبان انگلیسی میپردازیم .

مترجم : سید امین خندان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

هفت روز , هفت داستان واقعی 
 هدیه ویژه برای شما  لیسنینگ با داستانهای واقعی
برای دریافت هدیه موبایل خودت رو وارد کن
دریافت هدیه لیسنینگ
close-link