یادگیری زبان انگلیسی با موزیک و موسیقی , ۷ نکته فوق العاده موثر

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
یادگیری زبان انگلیسی با موزیک

یادگیری زبان انگلیسی با موزیک و از طریق موسیقی و ترانه:

یادگیری زبان انگلیسی با موزیک ,۷ نکته جالب توجه و منابع موسیقی

گوش دادن به آهنگ های انگلیسی به مراتب سرگرم کننده تر از یادگیری مفاهیم گرامره(هرچند یادگرفتن گرامر هم لازمه ی فراگیری  زبانی محسوب میشه)

ولی  اصولا بین گوش دادن به شعر انگلیسی و یادگیری از اون تفاوت وجود داره. آموزش زبان انگلیسی با deepenglish.ir

تواین مقاله بهتون نشون میدیم که چطور از اشعار انگلیسی برای یادگیری این زبان استفاده کنید و بهترین منابع برای پیدا کردن این اشعار رو هم معرفی میکنیم.

چرا یادگیری زبان از طریق شعر و موسیقی؟

چه چیزی باعث میشه شعر های انگلیسی به عنوان یکی از تاثیرگذارترین روش های یادگیری زبان شناخته بشن؟

.موسیقی برای ذهنتون مفیده.شواهد علمی قابل توجهی وجود دارن که نشون میدن چطور موسیقی میتونه تو فراگرفتن گرامر ، لغت و بهبود املای لغات به زبان آموزان کمک کنه.برای مثال گفته شده که گوش دادن به موسیقی کلاسیک باعث بهبود عملکرد بعضی از وظایف مغز از جمله یادگیری میشه.

.در موسیقی با زبان روزمره و گفتار محاوره ای آشنا میشید.موسیقی انگلیسی اکثر مواقع لغات، اصطلاحات و عبارات مفیدی رو شامل میشه و از اونجا که ممکنه مخاطب تون در مکالمات انگلیسی زبان های بومی باشن از طریق شعر و موسیقی با اصطلاحات و واژگان به روز انگلیسی آشنایی پیدا میکنید چون زبان به کار رفته در شعر ها معمولا محاوره ای و کارآمده.

.با آواهای زبان انگلیسی آشنا میشید. گوش دادن به آهنگ‌های انگلیسی به شما این امکان رو میده  که روی تلفظ و درک تون از ریتم و آهنگ زبان انگلیسی تمرکز کنید.

.زبان انگلیسی ملکه ذهنتون میشه. بسیاری از کلمات و الگوهای صدا در یک آهنگ چندین بار تکرار میشن و همین باعث میشه که راحتتر اونا رو به خاطر بسپرید. یکی از ویژگی های موسیقی اینه که به سادگی ملکه ی ذهن میشه. آهنگ‌ها و اشعار اغلب به افکار ما نفوذ میکنن و اونها رو به بازی میگیرن که بهمون کمک میکنن با گوش دادن به آهنگ‌ های انگلیسی درست جوری که انگار لغات و عبارات رو حفظ میکنید این زبان رو فرا بگیرید . در واقع , بعد مدت کوتاهی , فراموش کردن اونا تقریبا غیرممکن میشه.

.موسیقی روی احساساتتون تاثیر میذاره. رابطه ما با موسیقی عمیق و قدرتمنده . این رابطه کلید صندوقچه ی عواطف ما است وحالات روحی ما رو تحت‌تاثیر قرار میده و همچنین روی سلامتی فیزیکی و روانی مون تاثیر میذاره . وقتی چیزی عاطفیه راحت تر میتونید اون رو به خاطر بسپرید.

.شعر گوش دادن برای خیلی ها یه عادت محسوب میشه. یکی از دلایلی که یادگیری زبان رو از نظر بعضی ها دشوار میکنه اینه که در طول روز حتی یک دقیقه هم وقت اضافی برای یادگیری ندارن. اما وقتی انگلیسی رو از طریق آهنگ‌ یاد می‌گیرید , لازم نیست زمان زیادی رو به این کار اختصاص بدین چون می‌تونید موسیقی رو همه جا باخود به همراه ببرید.

.از طریق موسیقی با فرهنگ انگلیسی آشنا میشید. . زمانی که انگلیسی رو با آهنگ یاد می‌گیرید , چیزی به مراتب فراتر از مهارت‌های زبانی رو فرا میگیرید. موسیقی شما رو با فرهنگ زبان انگلیسی‌ و طرز فکر و احساسات مردم انگلیسی‌زبان آشنا میکنه .

از طرفی هم آشنایی با آهنگ‌ها و هنرمندان محبوب میتونه بهانه ای باشه برای اینکه سر صحبت رو با دوستان انگلیسی زبان تون باز کنید.

یادگیری زبان انگلیسی با موزیک و از طریق موسیقی و متن آن: ۷ نکته جالب توجه و منابع موسیقی

قبل از شروع کار باید آهنگ‌های انگلیسی رو که میتونید از اونها چیز های مفیدی یاد بگیرید انتخاب کنید . سعی کنید از آهنگ‌های انگلیسی که…

. …اونقدر ها محبوب و معروف نیستن اجتناب کنید.نه اینکه بخوایم برعلیه هنرمندان مستقل و تازه کار حرف بزنیم،بلکه از اونجا که بخشی از هدفتون برقراری ارتباط با انگلیسی زبان هاست یادگیری زبان از طریق آهنگ های معروف کارامد تره چرا که شما رو بیشتر با زبان رایجی که روزمره استفاده میشه برای یادگیری زبان انگلیسی با موزیک آشنا میکنه.

…تندخوانی میکنن اجتناب کنید که یادگیری رو براتون سخت نکنه:)  .

. …ترانه ای ندارن که بهشون دسترسی داشته باشید و همزمان با گوش دادن،متن رو هم بخونید،اجتناب کنید.

و اینم از ۷ نکته ای لازم دونستیم با شما به اشتراک بزاریم تا در یادگیری زبان انگلیسی با موزیک و از طریق شعر و موسیقی بهتون کمکی کرده باشیم:

۱٫برای پیدا کردن آهنگ انگلیسی به منابع درستی رجوع کنید.

تو سایت های منتشر کننده ی ویدیو مثل یوتیوب یا ویمیو(ویمئو) یا اسپاتیفای دنبال آهنگ بگردین تا مستقیماً شما رو به آهنگ های انگلیسی و ترانه ی اونا برسونن.

۲٫آهنگ مناسب رو انتخاب کنین.

موسیقی که بهش علاقه دارید رو انتخاب کنید. اگه واقعا از موسیقی لذت نبرید ، هیچ سودی از یادگیری با اون موسیقی نخواهید برد. این باعث میشه یادگیری براتون کسل کننده شه.

دنبال آهنگی بگردید که در اون گفتار درست به کار رفته باشه. متن شعر باید به طور معمول کلمات رایج رو شامل بشه و نباید براتون بیش از حد آسون و یا سخت باشه.

نکته دیگه ای که در مورد یادگیری زبان انگلیسی با موزیک باید بهش توجه کنید اینه که گاهی اوقات خواننده ها تو آهنگ هاشون به طور واضح کلمات رو تلفظ نمیکنن.مثلا ممکنه سبک هوی متال نقطه شروع مناسبی نباشه.

خیلی ها ممکنه به اهنگ هایی که داستان تعریف میکنن علاقه داشته باشن .این اهنگ ها درک و تصور موضوع آهنگ رو برای شنونده آسون میکنن.اگر مبتدی باشین ممکنه حتی تمایل داشته باشین یادگیری رو با آهنگ های کودکانه یا موسیقی انیمیشن های والت دیزنی شروع کنید.

با سبک پاپ شروع کنید و بعد شاخه های مختلف موسیقی رو امتحان کنید. اکثر موسیقی های پاپ حول محور عشق و عاشقی میچرخن، که خودش یه امتیازمثبته چرا که در این صورت با مجموعه لغاتی که مدام تکرار میشن آشنا میشید . زمانی که آماده تغییر سبک موسیقی تون بودید ، می‌توانید ژانرهای مختلف را امتحان کنید تا به محدوده وسیعی از واژگان دسترسی داشته باشید.

۳٫معنای لغات و عبارات جدید رو یاد بگیرید.

علاوه بر درک عمیق محتوی و مضمون شعر لازمه که واژگان و اصطلاحاتی که حس کردید اولین باره که به گوشتون میخوره رو بررسی کنید.برای این کار میتونید آهنگ رو به چند بخش تقسیم کنید و کلمه به کلمه ش رو مورد بررسی قرار بدید.

۴٫همراه با شعر بخونید.

هیچ اشکالی نداره اگه تن صدای خوبی ندارید ، مگه اینکه بخواید جلوی تماشاچی ها اجرا کنید.پس حتی اگه هیچ استعدادی هم تو خوانندگی ندارید نگران نباشید.وقتی با صدای بلند شعر میخونید دهان تون رو عادت میدید به تلفظ درست کلمات و پیشروی با ریتم آهنگ.

یادگیری زبان انگلیسی با موزیک
یادگیری زبان انگلیسی با موزیک

۵٫حالا سعی کنید از حفظ بخونید

یه مدت که بگذره خودتون متوجه میشید که شعر رو از بر شدید.و میتونید گام بزرگ دیگه ای رو در راستای یادگیری زبان بردارید.سعی کنید بدون نگاه کردن به متن شعر بخونید اینطوری عملکردتون در به کار بردن کلمات جدید در مکالمات روزانه تون تقویت میشه.

۶٫بعد از مدتی مجددا به آهنگ گوش کنید

لازم نیست حتما یادگیری آهنگی رو تکمیل کنید تا آهنگ بعدی رو امتحان کنید.در واقع بعد از اینکه با یه آهنگ خو گرفتید میتونید یادگیری بعدی رو شروع کنید.و بعد یه مدت میتونید برگردید به اولین آهنگ.به این تکنیک میگن “تجدید با فاصله” که موثر تر از تلاش برای یادگیری همه چیز باهم در آن واحده.

۷٫موسیقی ای رو پیدا کنید بر پایه دانسته هاتون باشه.

این احتمالا سخت ترین قدمیه که باید در این راه بردارید.هر کدوم از آهنگ های جدیدی که برای یادگیری انتخاب میکنید باید یکسری کلمات کاملا جدید و یکسری کلماتی که در حال بررسی و یادگیری شون هستید رو شامل بشن.این تعادل به شما انگیزه میده که به کارتون ادامه بدید و همچنین به صورت طبیعی آموخته های قبلیتون رو به شما یادآوری میکنه.

سخن آخر یادگیری زبان انگلیسی با موزیک : موسیقی زبان جهانیه که همه ما ازش لذت میبریم و باهاش ارتباط برقرار میکنیم.هر روز به یادگیری آهنگ های انگلیسی بپردازید و به زودی از میزان پیشرفتی که تو مدت نسبتا کوتاهی داشتید تعجب میکنید.وقتی به همراه یادگیری اصولی ،فعالیت های سرگرم کننده ای مثل گوش دادن و خوندن آهنگ های انگلیسی انجام میدین حتی متوجه نمیشین که مشغول یادگیری زبان دوم تون هستید.

نکته آخر :

 به نظر من مهمترین مزیت موسیقی اینه که جذابه و متن کتابهای زبان نیست یا حتی مثل اخبار خسته کننده نیست , جذابیتی که موسیقی داره باعث میشه شما خودتون برید سراغش و بارها و بارها اونو گوش کنید و حتی تلاش کنید که با خواننده هم خوانی داشته باشید . میتونید متن آهنگ رو دانلود کنید و نگاهش کنید و حتی گاهی اوقات کلماتی رو که نمیدونید رو نگاه کنید و یادتون هم بمونه چون اون کلمه رو قبلا توی فلان آهنگ مورد علاقتون گوش کرده بودید . موسیقی میتونه روی ضمیر ناخودآگاه هم تاثیر مثبت میذاره و باعث اشتیاق بیشتر و انگیزه دریادگیری زبان  بشه که این عالیه دیگه .

ولی بعد از این مزایای خوب باید دیدی که گوش دادن به موسیقی در یادگیری زبان  چه معایبی داره .

در کنار این مزایا خب یک سری معایب و کاستی ها هم هست  به طور مثال انتخاب موسیقی مناسب یکی از مشکلات هستش که باعث میشه یا راه رو اشتباه برید یا خستتون کنه . خب راه رو اشتباه رفتن یعنی چی ؟ ما داریم به موسیقی گوش میکنیم دیگه چرا راه اشتباه میشه ؟ در جواب این سوال باید گفت که چیزی که در مهارت listning  و در پی اون speaking خیلی مهمه لهجست . شما باید بتونید با لهجه ی نرمال صحبت کنید , حالا اگه به طور مثال خواننده لهجه ی مکزیکی داشت اونوقت شما به جای لهجه ی آمریکایی یا بریتانیایی بیشتر لهجه ی مکزیکی میگیرید که اصلا جالب نیست  و بعد باید تلاش کنید که تلفظ رو به لهجه ی اصیل جایگزین کنید . یکی دیگه از معایب هم اینه که ممکنه به خاطر اینکه بعضی انواع موسیقی مثل رپ و راک و … سریع خونده میشن خواننده خودش تغییری رو تو کلمه ایجاد کنه که شما نتونید بفهمید این طوری شما دوباره توی دردسر می افتید .

خب چکار کنیم الان ؟؟؟

بهتره در انتخاب موسیقی که گوش میکنید از یکی نفر که بیشتر آشنایی داره کمک بگیرید . ممکنه خودتون هم صاحب نظر باشید که اونجوری چه بهتر , ولی اگه نتونستید مشورت یکی ازبهترین کارهاست , میتونید مناسب سطحی که هستید با کمک دوست , آشنا یا استاد منبع خوب رو پیدا کنید . من همیشه خودم بین دوستان داستانهای کوتاه  خودمون رو پیشنهاد میکنم , به نظرم داستان هم خسته کننده نیست هم اینکه مطمئنم اونا رو افرادی با لهجه ی  خیلی خوب صحبت میکنند میتونید راجع به داستان به مطلب داستان های کوتاه در یادگیری زبان جدید مراجعه کنید .

نظراتتون برای ما مهمه , اگه با جایی مخالیفد خوشحال میشیم تجربتون رو دراختیار ما و سایر دوستان قرار بدید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

هفت روز , هفت داستان واقعی 
 هدیه ویژه برای شما  لیسنینگ با داستانهای واقعی
برای دریافت هدیه موبایل خودت رو وارد کن
دریافت هدیه لیسنینگ
close-link