برای شروع یادگیری زبان انگلیسی باید چه کار کنیم ؟

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
شروع یادگیری زبان انگلیسی

شروع یادگیری زبان انگلیسی

 

یکی از اهداف مورد نظر در خصوص نوشتن این مقاله ، درک بهترنکات و تکنیکهای موجود ، جهت یادگیری زبان انگلیسی می باشد . قصد و نیت این نیست که نسبت به برتری این نکات مجاب شویم و نباید مهر برتری بر روی این منابع و تکنیکها زده شود . بلکه امید این است تا بدین وسیله ایده های تازه ای به دست بیاوریم و با کمک آنها ، متدها و تکنیکهای خودمان را پیدا کرده و در یادگیری زبان انگلیسی از آنها استفاده نماییم .
برای صحبت کردن به زبان انگلیسی عجله نکنید زیرا برای ساختن یک جمله شما نمی توانید همین طوری فی البداهه سخن بگویید . نیاز به کلمه ، ساختار ، تلفظ و … دارید . مطمئن باشید روزی زیبا و روان صحبت خواهید کرد . اکثر زبان آموزان دوست دارند تا به خوبی زبان انگلیسی صحبت کنند ولی دوست ندارند تا به کار یادگیری زبان انگلیسی بپردازند . اگر کسی از یادگیری زبان انگلیسی خوشش نیاید ، یقینا آن را به خوبی فرا نخواهد گرفت . اگر شما عاشق زبان انگلیسی نباشید ، زبان انگلیسی هم عاشق شما نخواهد بود . به طور ایده آل ، فراگیری زبان انگلیسی باید سرگرمی شما باشد . با انگلیسی تفریح کنید ، زمانیکه شما از یادگیری چیزی لذت می برید ، آن را بهتر می فهمید .
بسیاری از زبان آموزان قدم اول را بر می دارند ( برای مثال آنها مطالعه مستمر و هرروزه یک کتاب را آغاز می کنند ) و همانجا متوقف می شوند و خود را درگیر دیگر فعالیتهای آموزشی نمی کنند . یک زبان آموز خوب ، درگیر مجموعه ای از فعالیتها ( خواندن ، تماشای فیلم ، تمرین تلفظ ، گوش دادن به نوار و … ) است و هر زمان بنا به روحیات خود از میان این مجموعه ها گزینش می کند ( که کدام کار را انجام دهد ) . وجود یک فعالیت خاص ، به اندازه کافی مفید نیست زیرا شما را به سرعت خسته می کند و به شما تواناییهای زبانی محدودی می دهد . برای مثال مطالعه زبان ، تلفظ شما را بهبود نمی بخشد هر چند گرامر ، گنجینه لغات ، درک مطلب و مهارتهای نوشتاری شما را تقویت می کند .
برای شروع حتما باید اعتماد به نفس را در خودتان به وجود بیاورید و از هیچ چیزی نترسید . بزرگترین مشکلی که اکثر انسان ها در یادگیری یک زبان بیگانه دارند ، ترسشان است . مطلب انگلیسی را بخوانید و کلمات را بلند تکرار کنید . سعی کنید به منابع زبان انگلیسی گوش دهید مثل صوت و فیلم . هر از گاهی فیلم را متوقف کرده و جملات را تکرار نمایید .
آسانترین راه برای فراگیری مطلبی انجام دادن آن است ، انجام دادن مکرر تا اینکه بتوانید به درستی آن را انجام دهید . مثل هر مهارت دیگری ، یادگیری زبان انگلیسی به تمرین احتیاج دارد . بهترین راه حل یادگیری زبان انگلیسی درگیر کردن خودتان با انگلیسی است . یادداشتهایی به انگلیسی داشته باشید ، کتابهای انگلیسی را در اتاق خود بگذارید ، اخبار انگلیسی نگاه کنید حتی فیلم و تلویزیون ( به زبان انگلیسی ) و در هر کجا که می توانید با دوستان خود به انگلیسی حرف بزنید . موسیقی یک راه موثر در یادگیری انگلیسی است . در حقیقت اغلب به عنوان یک راه جهت ارتقا و بهبود درک مطلب است . بهترین راه یادگیری زبان انگلیسی از طریق موسیقی ، گرفتن متن اشعار ( لغات استفاده شده در موسیقی ) و سپس خواندن آنها به روش خواننده آن است .
همیشه سعی کنید خودتان را ارزیابی کنید . اگر شما هیچ وقت خودتان را تست نکنید ، هیچ زمان به این پی نخواهید برد که چه قدر پیشزفت کرده اید . صدای خودتان را ضبط کرده و به آن گوش دهید ، این راه خوبی برای تست کردن خودتان است . هرگز سعی نکنیم مطالبی که می شنویم لغت به لغت ترجمه کنیم ، این کار نتیجه مطلوبی نخواهد داشت . سعی کنیم تا مفهوم موضوع بحث یا مطلب را ، با کمک معلومات ، تکنیکها ، متدها و تجربیات شخصی درک کرده و برداشت خودمان را بیان کنیم .
دو شرط بنیادی جهت یادگیری مکالمه انگلیسی : ۱ – درک آنچه می شنویم ۲ – نوشتن آنچه درک کرده ایم . فراموش نکنیم یادگیری زبان انگلیسی به گذشت زمان نیاز دارد . به زبان انگلیسی به عنوان یک پروژه بلند مدت نگاه کنید ، اول بایستی صبر کنید تا ساختارهای جدید زبانی در ذهن شما شکل بگیرد و سپس به طور آهسته و پیوسته به یادگیری زبان انگلیسی بپردازید .

انواع زمانها در گرامر زبان انگلیسی به همراه مثال

چند توصیه و پیشنهاد :

کتابهای New Interchange واقعا کتاب خوب و مناسبی هست ، اما زمان زیادی برای تمرین و مطالعه نیاز دارد . فایلهای کامپیوتری این کتابها هست و می توانید تهیه و دانلود کنید . کتاب ۵۰۴ واژه از حدود سی درس تشکیل شده که هر درس ۱۲ کلمه جدید و کاربردی را به شما معرفی می کند و مثالهای هر درس بر مبنای کلمات دروس قبلی مداوم و مرور می شود و این باعث می گردد که این کلمات در ذهن شما باقی بماند . کتاب Oxford Word Skills در سه سطح advanced , intermediate , basic برای افزایش دامنه لغات و طرز استفاده از لغات خیلی خوب هست . کتاب Oxford Word Skills Intermediate یکی از منابع ارزشمند Vocabulary در یادگیری زبان انگلیسی است . کتابهای person to person هم برای speaking و listening بسیار موثرند . این کتابها هم سلف استادی هستند یعنی خودتان می توانید به راحتی بخوانید و جلو بروید .
کتاب آموزش مکالمه انگلیسی از طریق تمرین و تجربه هم کتاب بسیار جالبی است که در آن فقط به گرامرهای کاربردی زبان انگلیسی پرداخته شده و با استفاده از آن جملات کاربردی ساخته شده است . از سوی دیگر این کتاب حاوی لیستی از افعال و کلمات کاربردی زبان انگلیسی می باشد . کتاب بسیار ساده و در عین حال تاثیرگذار که باعث ارتقای سطح زبان عمومی زبان آموزان خواهد شد .
در کنار اینها کتابهای داستان انگلیسی بخوانید . برای این کار نیاز به یک دیکشنری babylon 8 قدرتمند دارید تا لهجه و تلفظ ها را خوب و درست و اصولی از همان ابتدا یاد بگیرید . کتابهای یادگیری خودآموز گرامر انگلیسی English Grammar in use – 3 rd Edition و Essential Grammar in use هم خیلی مناسب هستند . این کتابها هم در سه سطح می باشند . دقت کنید که این کتابها سلف استادی هستند و خودتون به راحتی و بدون نیاز به معلم می توانید این کتابها را بخوانید . نسخه فارسی Essential Grammar in use کتاب مرجع و تمرین برای زبان آموزان در سطح مقدماتی است که به نکات دستوری می پردازد . ساختار این کتاب همانند کتاب بسیار موفق English Grammar in use تالیف ریموند مورفی است و بر بخش هایی از دستور زبان متمرکز شده است که به طور معمول در سطح مقدماتی تدریس می شود .
اگر همت کنید و اراده داشته باشید سی دی های نصرت واقعا موثر است به طوری که اگر شبی نیم ساعت وقت بگذارید ، سر یک ماه می بینید که چه قدر جمله یاد گرفته اید و در جایی که باید این جملات را استفاده کنید ، سریع به ذهنتان می آید .کنار همه اینها یک سری فیلم های آموزشی extra هم هست که مفید می باشند . سریال آموزش زبان انگلیسی ، Extra مجموعه ای است که در قالب طنز و با روشی بسیار ساده و قوی بیننده را در مسیر ویژه جهت یادگیری زبان انگلیسی قرار می دهد تا زبان آموز روز به روز به زبان انگلیسی مسلط شود تا جایی که قادر خواهد بود به راحتی صحبت کند و مطالب را درک نماید .
امیدوارم پیشرفت شما در زبان انگلیسی به زودی برای شما رضایت خاطر بسیاری فراهم کند .

2 Comments:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

هفت روز , هفت داستان واقعی 
 هدیه ویژه برای شما  لیسنینگ با داستانهای واقعی
برای دریافت هدیه موبایل خودت رو وارد کن
دریافت هدیه لیسنینگ
close-link