نکته هایی در مورد یادگیری واژگان جدید(بخش دوم)

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
یادگیری واژگان جدید

 

نکته هایی در مورد یادگیری واژگان جدید(بخش دوم)

 

 

 

واژگان انگلیسی یک کلید برای روان صحبت کردن انگلیسی می باشد.حتی اگر قواعد انگلیسی را کامل یاد گرفته باشید،اگر معنی درست کلمه ها را ندانید،نمی توانید راحت صحبت کنید.خوشبختانه یادگیری واژگان ،یکی از جنبه های سرگرم کننده یادگیری زبان است.در این مقاله ۶ نکته برتر برای بهبود بخشیدن به یادگیری واژگان انگلیسی می باشد.

۱ بنویسید

در واقع استفاده از واژگان میتواند آنها را در ذهن شما ماندگار کند.نوشتن جملات با کلمات جدید یا نوشتن یک داستان با استفاده از گروهی از کلمات یا عبارات،اگر شما جایی هستید که نمیتوانید بنویسید یا خودکار یا کاغذ نباشد، جملات را در ذهن خود بسازید.

 

۲ بسازید

فلش کارت هایی طراحی کنید و لغات را روی آن ها بنویسید و در اوقات فراقت مطالعه کنید.در واقع این که خودتان فلش کارت بسازید به شما کمک میکند تا یادتان نرود.

 

۳ بشنوید

استفاده از منابعی مانند پخش اخبار انگلیسی و… برای شنیدن کلمات جدید در متن.این به شما برای درک تلفظ کلمات و نحوه استفاده از آنها در جملات واقعی کمک خواهد کرد.

 

۴ انتخاب کنید

به یاد داشته باشید که موضوعاتی که مورد علاقه شما باشند،برای یادگیری آسانتر هستند.بنابرین با دقت کلماتی را پیدا کنید که مفید یا جالب باشند.موضوعاتی را انتخاب کنید که به زندگی الان شما مربوط باشد، تا بیشتر کلمه ها را لمس کنید.برای مثال اگر هفته بعد یک قرار ملاقات دارید،سعی کنید کلماتی که در قرار ملاقات استفاده میشود را یاد بگیرید،حتی اگر در آن جلسه زبان انگلیسی استفاده نمی شود. اتصال کلمات به یک موقعیت واقعی کمک خواهد کرد که شما آنها را به یاد داشته باشید.

 

۵ محدود کنید

سعی نکنید که دیکشنری را در یک روز حفظ کنید! خودتان را محدود کنید به یادگیری ۱۵ کلمه در روز برای جلوگیری از احساس ضعف .در این حالت شما برای حفظ کلمات موفق تر خواهید بود.

 

۶ مشاهده کنید

به کلماتی که در حال مطالعه آن ها هستید یا گوش میکنید به دقت نگاه کنید و یک یاداشت از کلمه هایی که در زندگی روزمره استفاده میکنید،بردارید تا استفاده درست و به موقع آنها را یاد بگیرید.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

هفت روز , هفت داستان واقعی 
 هدیه ویژه برای شما  لیسنینگ با داستانهای واقعی
برای دریافت هدیه موبایل خودت رو وارد کن
دریافت هدیه لیسنینگ
close-link