آزمون های دیگر (GRE-GMAT-BEC)

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
آزمون های (GRE-GMAT-BEC)

 

آزمون های دیگر (GRE-GMAT-BEC)

 

 

آزمون GRE (جی آر ای)

 GRE مخفف عبارت Graduate Record Examination آزمونی است مورد نیاز برای مقاطع تحصیلی بالا و موسسات بازرگانی و تجارت است.این آزمون به شما این اعتماد را می دهد که با توجه به نمره ای که دریافت می کنید از امکان ورود به دانشکده های مد نظر خود مطلع گردید. هدف از این آزمون ارزیابی سطح معلومات و هوش فارغ التحصیلان دوره ی کارشناسی است. معمولا دانشگاه هایی که این آزمون را معیاری برای پذیرش دانشجوقرار می دهند بر این باور هستند که دانشجو علاوه بر رشته تحصیلی می بایست قدرت درک مطالب عمومی پیچیده و استنتاج آنها و همچنین تحلیل سیاسی را داشته باشد.

این آزمون در دو نوع عمومی General و موضوعی Subjectiveمیباشد که آزمون نوع دوم بسته به رشته تحصیلی متقاضی متفاوت است و در رشته های ذیل گرفته می شود :
شیمی, بیولوژی, بیولوژی سلولی و مولکولی و بیو شیمی, ادبیات انگلیسی, ریاضی, فیزیک و روانشناسی که هر کدام شامل ۳ بخش : نگارش تحلیلی ((Analytical Writing، کلامی (Verbal) و کمی (Quantitative) می باشد.

– اولین بخش ,بخش نگارش تحلیلی است که در آن توانایی بیان کردن ایده های پیچیده بصورتی روان، توانایی درک و بررسی ادعاها و شواهد، توانایی پشتیبانی نظری ها توسط مثالها و دلایل کاربردی و ضروری, توانایی نوشتن یک مقاله دقیق و فصیح و توانایی درک و استفاده از زبان انگلیسی و نوشتاری بصورت استاندارد سنجیده می شود . این بخش متشکل از دو قسمت متفاوت است . قسمت اول یک کار موضوعی است که در آن داوطلب امکان انتخاب از بین دو عنوان را دارد . قسمت دوم یک کار استدلالی است که در آن داوطلب باید یک وظیفه محوله را کامل کند . داوطلبان برای انجام کار موضوعی حداکثر پنج دقیقه و برای انجام کار استدلالی سی دقیقه وقت دارند .

– در بخش کلامی توانایی ارزیابی و تجزیه و تحلیل مطلب نوشته شده, توانایی تولید و اطلاعات از مطلب مذکور, توانایی درک ارتباط بین کلمات و محتوای مطالب و توانایی تجزیه و تحلیل ارتباط بین بخشهای مختلف جملات را مورد تست قرار می دهد.

– بخش کمی ;توانایی علت یابی به یک شیوه کمی، توانایی حل مشکلات کمی و فهم شخص از ریاضیات جبر هندسه و تجزیه و تحلیل داده ها را مورد آزمون قرار می دهد. -این آزمون در سر تا سر دنیا به دو صورت CBT و PBT برگزار می‌شود اما در ایران فعلا فقط به صورت PBT برگزار می‌گردد. بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی موسسه ETS در آینده این آزمون به روش IBT نیز برگزار می‌شود.

 

GMAT آزمون جی مت

 GMATمخفف Graduate Management admissions Test، آزمون ورودی فارغ التحصیلان مدیریت است. متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل در دانشگاههای مدیریت در امریکا و کانادا ،جهت اخذ پذیرش تحصیلی در رشتهMBA ، مدیریت اجرایی، مالی و اقتصادی در مقطع لیسانس نیازمند به ارائه نمره ی این آزمون جهت اخذ پذیرش تحصیلی می باشند. این آزمون به صورت سازگار با کامپیوتر* Computer Adaptive Test برگزار می گردد. این آزمون شامل بخش های زیل است :

 

Analytical Writing Assessment مهارت نوشتاری

بررسی و آنالیز یک مبحث است. به شما یک موضوع یا متن داده می شود. موضوع این بحث از مطالب اقتصادی و تجاری تا پزشکی و … می تواند باشد. برای پاسخ دادن به سوال نیازی نیست که شما در مورد موضوع ارائه شده، دانش تخصصی داشته باشید. تنها چیزی که لازم دارید توانایی استدلال است.

 

Integrated Reasoning استدلال ترکیبی

این بخش قسمت جدیدی است که از تاریخ ۵ ۲۰۱۲ به امتحان اضافه شده است. دانشجوبان، برای موفقیت در دوره تحصیلی و بازار کار، نیاز به مهارت خواندن و دریافت اطلاعات از منابع مختلف، تحلیل این اطلاعات و تصمیم گیری بر مبنای آن را دارند. بخش "استدلال ترکیبی" توانایی افراد را در این زمینه می سنجد. این بخش شامل چهار نوع سوال است که از شما میخواهند اطلاعات ارائه شده در فرمهای مختلف را بخوانید، با هم ترکیب کرده، تحلیل و به سوالات پاسخ دهید.

 

Graphics Interpretation تفسیر تصویر

در این سوالات یک نمودار یا شکل به داوطلب داده می شود. که متقاضی با توجه به این نمودار یا شکل باید به بخشهای سوال پاسخ دهد. بخشهای سوال به این صورت هستند که یک جمله به داوطلب داده شده است که بخشی از آن به صورت جای خالی است و باید آن را کامل کند. برای انجام این کار در عوض جای خالی، به او یک لیست کوتاه با چند گزینه نشان داده می شود که یکی را باید انتخاب کند. داوطلب باید گرینه ای را انتخاب کند که موجب شود آن جمله بر اساس نمودار داده شده، اطلاعات درست و دقیق را بیان کند.

 

Two-part Analysis آنالیز دو بخشی

در این سوالات، به داوطلب یک صورت سوال داده می شود و از وی میخواهند به دو زیرسوال پاسخ دهد. پاسخ های ممکن برای دو بخش را در جدولی به صورت ستونی نشان می دهند و داوطلب باید یک گزینه را برای هر بخش انتخاب کنید.

 

Table Analysis آنالیز جدول

در این سوالات به داوطلب یک جدول چند ستونی که شامل اطلاعات زیادی است نشان داده خواهد شد. این جدول قابلیت مرتب کردن را دارد . از داوطلب خواسته می شود که با توجه به اطلاعات جدول به سوال ها پاسخ دهد. پاسخها به صورت متضاد هستند، یعنی به صورت " بله / خیر " یا " درست / غلط " یا … هستند.

 

Multi source Reasoning استدلال چند وجهی

این نوع سوال، به این صورت است که به داوطلب چند بخش اطلاعاتی مختلف داده می شود. این اطلاعات اغلب در قالب متن یا نامه های اداری هستن که بین چند بخش از یک شرکت یا سازمان تبادل شده اند. بر مبنای چیزی که در این متون یا نامه ها نوشته شده است، داوطلب باید به بخش های سوال پاسخ دهد.

 

Quantitative (مهارت ریاضی)

اين بخش شامل سوالات رياضی است. برای پاسخ دادن به سوالات این بخش نیاز به دانش جبر مقدماتی، حساب ریاضی و دانش عمومی هندسه می باشد.
حل مسئله ( Problem Solving ) 1. به داوطلب اطلاعاتی که او در طول دوران تحصیل با آنها همیشه برخورد داشته است ارائه میشود و از او خواسته میشود با انجام محاسباتی جواب سوال را پیدا کند.
کفایت داده ها ( Data Sufficiency ) 2. این بخش از سوالات شاید برای اکثر افراد جدید باشد و آشنایی یا مهارت پیدا کردن در آن را سخت بدانند. در این نوع از سوالات، به متقاضی یک صورت مسئله کوتاه یا سوال داده میشود سپس اطلاعات جدیدی به صورت دو فرض داده خواهد شد. در نهایت از او پرسیده می شود که آیا دو فرض داده شده برای پاسخ دادن به سوال کافی است یا خیر.

 

Verbal مهارت کلامی

این بخش مهارت شما را در خواندن متن های انگلیسی و درک آنها، دنبال کردن یک مباحثه منطقی، تشخیص اشتباهات نگارشی سنجیده می شود. شامل سه نوع قسمت است: این بخش ۱٫ درک مطلب ( Reading comprehension ) 2. تصحیح عبارت ( Sentence correction ) 3. استدلال منطقی ( Critical reasoning )

 

*Computer Adaptive Test (CAT)

در این نوع تستها، آزمون خود را با شما سازگار می کند. بدین معنی که پاسخ شما به هر سوال مشخص کننده سوال بعدی است که مطرح می شود و امتیازی که در نهایت کسب می کنید به صورت همزمان و با هر پاسخ در حال محاسبه است و تغییر می کند.

 

آزمون بی ای سی BEC

 BEC مخفف Business English Certificate، مدرک مديريت بازرگانی صادر شده از طرف دانشگاه كمبريج که مورد تایید كارفرمايان، وزارتخانه ها، موسسات دولتی و سازمانها و نهادهای تخصصی در سراسر دنيا می باشد. اين مدارك سه گانه، سند معتبری مبنی بر داشتن مهارتهای انگليسی لازم جهت تبديل شما به عنوان يك سرمايه انسانی برای كارفرمايتان می باشند. برای گرفتن این مدرک متقاضی نیاز دارد تا سه آزمون در سه سطح متوالی، BEC مقدماتی (متوسط)، BEC برتر (فوق‌متوسط)، BEC ارشد (پیشرفته) را پشت سر بگذارد. درهر سه سطح، از متقاضی تست لغات مديريت بازرگانی كه به اشكال مختلف از جمله :کاربرد لغت در جمله، مفهوم لغت در متن و یا قسمتی از سخنرانی می باشد. موضوعاتی که درآزمون BEC مطرح می گردد شامل: انواع معرفی ها، محيط اداری، محيط كسب و كار، زمانهای آزاد، روابط با همكاران و مشتريان، مسافرتهای كاری، ملاقاتها، مكالمات بازرگانی تلفنی، ايمنی و سلامت، سلسله مراتب اداری شركتها، فرآيندها، سيستمها، محصولات و خدمات، پيشبرد اهداف و نتايج حاصله و غيره می باشد. بخش هایی که در هر سه آزمون قرار دارند به صورت زیر می باشند :

 

بخش شنيداری

در این بخش مهارت تشخیص و فهم مونولوگ ها و دیالوگ ها در فرم های زیر سنجیده می شود: – تكميل كردن پيامها بر اساس اطلاعات شنيده شده – انتخاب گزينه صحيح بين متن كوتاه گزيده با توصيف عمومی آن – انتخاب صحيح گزينه درك مطلب مكالمات، مصاحبه ها و يا ارائه مطالب

 

بخش خواندن و درك مطلب

به طور کلی این بخش در برگیرنده ی این موضوعات هستند : – سئوالاتی در مورد پیام های كوتاه، اعلانات، مقالات، گزارشات و غيره . – ايجاد رابطه بين شرح يك تصوير يا جدول و متون مربوط به آن – لغت برای درك مطلب و گرامر – تصحيح اشتباهات متن

 

بخش نوشتاری

این بخش در برگیرنده دو گونه متون می باشد: نوشتن پيام های كوتاه و نوشتن نامه ها و گزارشات

 

بخش گفتاری

در این بخش مهارت بیان صحیح افکار و نظریات داوطلب و نیز کاربرد درست کلمات و اصطلاحات بازرگانی در قالب مکالمه و یا پاسخگویی شفاهی به سوالاتدر سه قسمت سنجیده می شود. – مكالمه با ممتحن حول كار و موضوعات عمومی – تبادل اطلاعات با شركت كننده ی ديگر درباه موضوعات مربوط به يك حرفه ی خاص – بحث در مورد موضوعات عمومی مرتبط با دنيای كار

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

هفت روز , هفت داستان واقعی 
 هدیه ویژه برای شما  لیسنینگ با داستانهای واقعی
برای دریافت هدیه موبایل خودت رو وارد کن
دریافت هدیه لیسنینگ
close-link